Jump to content

Avgiftshistore for bensin, diesel, hk-avgift ol. på nett.

Kalle74

Recommended Posts

Satt og kikket litt på Toll(u)vesenets sider. Kom da over denne linken som viser utviklingen av div. avgifter.

http://www.toll.no/upload/Dokumenter/annen_informasjon/Avgiftshistorie%202012.pdf

Spesiellt intressant for oss båteiere er vel disse:

Omsetningsavgift på brennevin............................................................................................ ....... 10

Tilleggsavgift på brennevin og vin ................................................................................................. 10

Årsavgift på båter........................................................................................................................... 22

Avgift på batterier........................................................................................................................... 23

Avgift på mineralolje ...................................................................................................................... 31

Avgift på brennevin og vin m.m. .................................................................................................... 34

Avgift på øl..................................................................................................................................... 42

Avgift på bensin ............................................................................................................................ 67

Avgift på olje til framdrift av motorvogn .................................................................................... .... 73

Avgift på smøreolje.................................................................................................................. ..... 76

Avgift på båtmotorer ..................................................................................................................... 98

De har vært flinke, våre folkevalgte, til og øke avgiftene jevnt og trutt.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

For ikke å snakke om hvordan lønnsutviklingen har medført så stor nedgang i kjøpekraften i samme periode, eller hvordan nå dette var igjen.

He he, greit har vi det jo, men man må jo klage litt uansett. Hadde blitt kjedelig og KUN prate om været :giggle:

Blir vel sikkert en diskusjon her om rødt, grønt, blått, lilla ol, men det tror jeg ikke jeg gidder og være med på :saint:

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Ja jeg er student og har det forferdelig her i landet.. Stipendet holder knapt nok til husleia og skal jeg drikke øl må jeg faktisk JOBBE! Nei vi har det kjipt. Båten, bilen, og scooteren måtte jeg kjøpe brukt!

Neida. Vi har det bra, så lenge man jobber litt utenom... Leve på Kunn stipend er omtrent uke mulig om du uke vil bo under en bro i pappeske...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Enig, vi har ingen ting å klage over. Bare glad jeg ikke er syk, gammel, student eller fattig. For de har mye å klage på i dette "såkallt" verdens rikeste land.

Som nevnt; kos med misnøye er den nye folkesykdommen i Norge, og de som klager mest er også de som gjør minst med det, vel bortsett fra å klage da.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...