ola volvo Startet 3.September.2012 Link til dette innlegget Startet 3.September.2012 Ønsker å kjøpe en herpa ca 30 fots båt med fast aksling og planende skrog . Lurer på om noen vet hva forsikkringselskapene gjør med båter det feks har vært brann vannskade . Dumt å kjøpe en båt som er ok for å rive ned innredningen. Skal bruke båten til dykking og ønsker at den skal være helt enkel inni . Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 de selger de, ganske vanskelig å få tak i en. De selskapene jeg har erfaring med krever at ett godkjent glassfiberverksted reparerer alle strukturelle skader. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Er vel heller sånn at de havner hos noen som kjenner noen som kjenner takstmannen.... Finnes det i det hele tatt noe som heter "godkjent glassfiberverksted" og som driver med lystbåter? Tidligere hadde IF et utsalg der man kunne by på kondemnerte båter, har vært diskusjon om dette på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Faktisk slik som Ingar skriver. Det handler om å kjenne noen, dette gjelder både båter og biler. Mange av båtene som heves, har ofte bare et lite hull etter drillen, eller løv/dritt i selvlensingen. Kjenner en i et herværende bilbergingsselskap som også hever masse båter. Spesielt nå mot høst, hvor båtene ligger ukevis uten tilsyn. Her tas det nødhjelp på motor, som så kjøres til forhandler/merkeverksted for rep. Så har en mange inkassobåter i variabel stand. Disse blir ofte liggende lenge inntil noen som kjenner noen osv. eller de går på fyllinga. Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 jeg har da fått kjøpe en slik båt uten å kjenne noen, visste kun om en båt som var skadet og hvilket forsikringsselskap som var benyttet. Forsikringsselskapet hadde verksteder de godkjente. Regner med at dette er fordi de vil unngå fremtidige skader. Sitér dette innlegget Link to post
nitesu Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 mye ligger på forsikringsbiler.no Sitér dette innlegget Nils Terje Sundberg Link to post
ola volvo Svart 3.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Takker for svarene . Det er vel stort sett slik jeg hadde forestilt meg , en må være frampå mens båten ennå ligger på bunnen . Men jeg viste ikke om siden Forsikkringsbiler.no Skal se om jeg klarer å skaffe tillgang via en halvseriøs bedrift . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.