Selfmade Startet 5.September.2012 Link til dette innlegget Startet 5.September.2012 Har kjøpt meg en Enes 32 med Ford Turbo Pluss (2704ET) med 250 hk. Er det noen som har info/erfaringer å dele? Lurer konkret på hva jeg bør forvente av marsjfart og toppfart med nevnte motor og strak aksling. Turboen er til overhaling/bytting så jeg regner uansett med at jeg skal få mer enn de 12 knopene jeg hadde med defekt turbo (og masse svart røyk) :) Lurer også litt på i hvilken grad dette er et planende eller halvplanende skrog.. Ivan Sitér dette innlegget Link to post
mormalv Svart 5.September.2012 Link til dette innlegget Svart 5.September.2012 Hei! Lurer på om du har kjøpt båten jeg vurderte ifbm. denne tråden her: https://baatplassen.no/i/topic/94459-enes-32-erfaringer-om-baattypen/ Lov å spørre hva prisen ble tilslutt? Har ikke så mye mer input om selve båttypen desverre. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 5.September.2012 Link til dette innlegget Svart 5.September.2012 Kjenner en med en liknende båt. Har inntrykk av at den er svært trygg i sjøen. Meiner han har en penta 6X.... på ca 300 hk. Har en toppfart på ca 21 knop. Posetive med ein enorm inneplass i båten. og tygge sjøegenskaper. Negativt: synes den setter seg vel mye på hakken i halvplan og rorrespons under manurering og liten fart kunne vert bedre.( mulig han skulle hatt litt større ror.) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Selfmade Svart 5.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2012 Kan nok stemme at det er samme båt Mormalv. Fikk tilslag på 130' etter besiktigelse. Måtte beregne litt påkost på motoren, siden turboen er gåen og jeg må bytte pakning i eksosmanifoilen. Men gedigen plass og et godt utgangspunkt for litt fiksing så blir det en bra turbåt tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
mormalv Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Tror du har fått mye båt for pengene her ja God plass, både ute og under dekk. Du kan jo lage en liten prosjekttråd når du begynner med shininga, så får vi se. Folket her på forumet elsker å følge prosjekter. Hehe Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Nives: det er en TAMD 63 med 318 heste..... Max fart (lett, neste tomt tankenen 22kn) (husk båten min har 2x400l diesel ca400l ferskvann og ca 150l septictank) Båten er tomt ca 7500 kg! 1000 RPM = 5-6 kn 1500 RPM = 7,5-8 kn 2000 RPM = hekkbølger fra 2-3 meter bare diesel kaste red in sjø! 2400 RPM marsjfart = 14-15 kn 2750 RPM MAX = 20-22 kn Skrog er veldig bra, tjukk og trygg! Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.