Nidelv-28 Startet 5.September.2012 Link til dette innlegget Startet 5.September.2012 Det står annonsert er P35 på finn til 595 båtpenger. Båten selges gjennom stavanger Marinesenter (fairline). Båten står pr dags dato i Italia, men selges ferdig inn i Norge med avgifter og reg. I norsk småbåtregister. Maskinene har kun 950 timer på nakken.. Ser pen og vellholdt ut i mine øyne, men savner selvsagt nordisk utstyrspakke som varmer, ankerwinch akter, baugpropell ol.. Kostnad for dette ved å sette bort er rundt 80 båtpenger. Ønsker tips og erfaringer rundt dette.. Takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Frakt pleier å komme i tillegg på båtene som SM formidler fra utlandet. Vil nok utgjøre ganske mye for denne båten sin del enten det blir sjø,båt eller egen kjøl. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Sjekk hvertfall båten for solskader. Veldig mange av middelhavsbåtene er veldig falmet av sola. Særlig interiøret men også ting som vinduslister, utvendig plastikk som puter, ratt etc.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
-morten- Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Det samme tenkte jeg på også! gelcoaten fra 87 er neppe blank på overbygget, men mere kritt aktig.. om ikke båten er ferska ned jevnt på 25 år og polert minst en gang i året så er sola dens verste fiende..Det spørs jo lit på hvordan den har blitt brukt og om den er renovert med nye puter og inventar..Jeg synes selv dette er flotte båter og det er jo bevist at dem virkelig har kvalitet og ikke bare et statusmerke. Jeg skal ikke være negativ til et slikt kjøp, men personlig tror jeg at prisene på 25-30 år gamle båter vil falle enda mere i årene fremmover her til lands. Og tror folk stort sett er interessert i nyere utstyr, utrusting, insterumenter, interiør og ikke minst alle tekniske løsninger, samt moderne motorer og motorstyring, fremfor gamle båter.. Er båten up to date på utrustning utstyr og motorer er jo saken annerledes! men da rekner jeg med prisingen er annerledes også.. Men har du bestemt deg for båten og lenge har gått å drømt om en så kjøp den! Er du sikker på at dette er utsalgspris med transport og avgifter inkludert? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Nidelv-28 Svart 6.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Dette er en pris ferdig reg. med alle norske avgifter levert Larvik eller Stavanger (Etter ønske...) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Hei Husk ein skikkeleg avtale som sjølvsagt skal vera skriftleg. Kvaltetsskikra gjerne kontrakten før du skriv under. Søk juridisk bistand om naudsynt. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 (redigert) Vær obs på gelcoten, er ikke den vedlikeholt vil du finne mye små sprekker, kan minne om krakelering. Er det ikke eksospotter på båten kan du finne rust i ventilseter etc. da salt sjøluft finner veien helt inn i sylindrene når den står ubrukt. Dette er bakdelen med lite motortimer og høyt saltinnhold i lufta. ( har akkurat sett på en topp med utette ventiler som følge av dette.) Ellers er det som regel ikke kalersje med disse båtene fra syd europa. Lykke til! Redigert 6.September.2012 av ray (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Meget sol er også litt hardt på vinduspakninger. Båter som får klimaendring har en tendens til å begynne å lekke der det kan. Har også sett eksempel på ventiler/lufting osv som ikkje er godt nok montert med tanke på vannintrenging fra regn. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
nordan family 27 Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Disse båtene har ofte en skikkelig overflate som tåler en ordentlig rubbing. Utfra annonsen synes jeg dette høre ut som et kurrant kjøp. Personlig synsing. Litt kroner i å få norsk utstyr, så får man til slutt en båt nærmere norsk pris, men med helt nytt utstyr. I forhold til lekkasjer og slitasjer ville jeg vært like bekymret for vestlandsbåtene som ligger ute hele året uten presenning og får vann inn i alle kriker, kroker og vinduslister som fryser og tiner og fryser og tiner gjennom hele vinteren. Tror selvsyn er lurt, også båtens underside. Særlig båtens underside, og med godt blikk for galvanisk tæring på propeller, akslinger og motordeler. Så ville jeg nok tappet noen desiliter av hver grovfilter for å se om det er rein diesel, grumsete diesel eller en kopp med dieseldyr. Om båten har vært fuktig og begynt å lukte mugg i interiøret kan det være vanskelig å fåmbukt med om det ikke er begrenset i omfang. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetel Svart 10.September.2012 Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Som det sies, sol og saltvann + få gangtimer kan være en båts mareritt. Jeg selv kjøpte fra sør Enland. Vi var å så på ett par tre stykker før det ble min nåværende p330. Viktig å huske: BILDER LYVER. Annonsør har ikke sett båten selv heller og vet med andre ord ikke stand og stilling bortsett fra hva hans samarbeidspartnere gir ham av info. Jeg vurderte en Bayliner 4588 som ble annonsert av samme selger. Denne skulle være i bra stand, men oppgraderinger måtte beregnes. Etter en del runder på nett kom jeg i kontakt med en svenske som hadde besiktiget båten selv noen mnd. før meg. Han sendte meg bilder av en båt som ikke var av interrese i d hele tatt, og ja, det var samme båt. Annonsør fjernet båten for salg etter at jeg oversendte ham bildene jeg hadde mottatt. 680 - 700 båtpenger, skulle tro du kunne få en ok skute for det her hjemme. Min P330 er kanskje til salgs. Norsk pakke inkludert. Ble nesten en salgsannonse nå.... Frakt, hk-avgift, mva. Utgjør ca. 40% av båtens verdi her, så båten er vel nesten gratis i Italia. Jeg tror selger megler en del båter for www.bluyachting.com Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.