Jump to content

antall fritidsbåter i oslofjorden?

tørris

Recommended Posts

Hvorfor lurer du på det Tørris?

Ser at båtlivsundersøkelsen brukes som sannhetsvitne her å det er kanskje greit nok da det egentlig ikke finnes noe offisielle registre på dette, samtidig er det greit å ta inn over seg at denne undersøkelsen baserer seg i hovedsak på telefonsamtaler til 4652 husholdninger i norge, 1141 av disse husholdningene som ble oppringt har fritidsbåt.

det var er som sa at det mangler 400 000 båt plasser i oslofjorden. noe jeg absolutt ikke tror på så da lurte jeg på hvor mange båt det finnes nå. ikke verre en det. :smiley:

Det er en interessant debatt Tørris, denne undersøkelsen som refereres til sier noe om dette med båtplass og.

Det viser seg at vi i snitt bruker nesten like mye på båtplass som vi bruker i drivstoff. Den nest største enkeltutgiften er båtplass. Jeg tenker at du har rett i at det slett ikke mangler 400.000 båtplasser i oslofjorden, isåfall mangler det svært mange båter og. men at vi trenger å bygge ut flere båtplasser til fornuftige priser er det ingen tvil om.

Uttrykket "båt-tetthet"er i seg selv interessant. Det må vel være forholdet mellom arealet dekket av båter, dividert med arealet av tilgjengelig overflate av vann. Da blir det igjen avhengig av hvor langt til sjøs man regner som tilgjengelig overflate. Dermed vil jeg tro (uten å vite) at indre Oslofjord/ Bunnefjorden blir "vinneren". Og vi på Vestlandet kan jo bare dra et stykke ut fra kystlinjen, og så er vi mer eller mindre alene (som hin tysker omtalt i media i dag erfarte godt vest av Kvitsøy).

Laholm

(som hin tysker omtalt i media i dag erfarte godt vest av Kvitsøy).

Har det vært flere tyskere på bærtur i dag? Jeg så en på NRK1 som hadde vært på Utsira med åpen båt, og satt kursen vestover i den dårlige sikten da han skulle inn til Åkra på Karmøy igjen. Han hadde styrt etter noen lys som han trodde var land, men som var en båt ute i Nordsjøen...

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...