Ronny S B Startet 8.September.2012 Link til dette innlegget Startet 8.September.2012 (redigert) Mitt 97 mod Alpha gen 2 Drev banker ved tilt og sving,helt stille når det er rett. Har plokket det av og det er ikke krysset!.Har demontert topp dekkslet, kont lager topp slarkete. Akslen er lit slarkete ut og inn i huset når jeg holder krysset med akselen på skrå og presser det ut/inn i stilling som i sving. Det er ingen spon eller vann så det Ser jo fint ut,men banker mye Håper noen kan hjelpe meg,med tips Mvh R S Bakkane Redigert 8.September.2012 av Ronny S B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 Det er vanlig med dårlig transomlager. Bytt dette, smør opp og sjekk oppretting av motor mot transom. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny S B Svart 8.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 lyden er i drevet,har tatt det av båten Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 støtter diesel dhal. høres ut som gimbal lager Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 Hvis lyden er i drevet så får du skifte lagrene på input shaft. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny S B Svart 8.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 (redigert) ok,Da bytter jeg gimbal lager når jeg har det ute ,er jo ikke dyrt uansett men ser ut som slark inni agrigatet.funnet rust i det ene lageret og. synes alle med Hydrolift F 23 har banking i hekken? Redigert 8.September.2012 av Ronny S B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 Ingen ulyder i min F23 etter jeg skiftet transomlager og rettet opp motoren. Jeg oppdaget forresten at jeg ikke fikk til å rette opp motoren bare ved å justere på motorfestene, jeg tok da og løsnet litt på boltene som fester bellhousingen til motoren og rykket litt i opprettingsdoren. Når du sier at det er rust i ene lageret snakker du da om lager på inngående Aksel i drevet? Når du setter dette sammen skal du passe på lagerforspenn, tannklaring og tannavtrykk. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny S B Svart 8.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 ok,skal sjekke med tolken min,takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
Ronny S B Svart 9.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 (redigert) Transomlager er 100% ok .oppretting av motor mot transom er 110%.inngen feil der .Det ligger i alpha drevet,Kan noen hjelpe meg med tegninger Redigert 9.September.2012 av Ronny S B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Her er servicemanual som pdf-fil: http://www.oktane1.c...Manual-14-A.pdf Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ronny S B Svart 9.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Mange takk.da er det bare og begyne da, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.