Hansa666 Startet 9.September.2012 Link til dette innlegget Startet 9.September.2012 Hei. Har en KAD 42 hvor kompressoren på BB maskin lever litt sitt eget liv.. Feilen oppstod nå nylig, følgende skjer: Komp slår inn på 1600 rpm og slår seg av på 2600 rpm. Ligger i 3100 rpm, så slår den seg inn, for igjen slå seg av. Det varierer veldig hvor lenge den står seg på og når den slår seg på. Kick down til 3200 rpm fungerer og. Ligger jeg i 3400 rpm, skjer det samme. Av og til virker ikke komp i det hele tatt selv på 1600 rpm, men ved de fleste testene går dette ok. Dette har jeg testet : Skiftet rundt på styreenheten i sikringsboksen Skiftet rundt magnetventilen Skiftet kobling som ikke var helt god hellom komp og sikringsboks. Ingen av tingene over ordnet feilen, tror det er en vakkelfeil ett eller annet sted. Spørsmålet mitt blir da hvor fra maskinen henter komp signaler? Det må ligge noe før eller etter styreenheten som trøbler. Noen gode forslag??? Er det slik å forstå at komp slår inn ved et strøm signal, som i dette tilfelle kommer og går? Kan nemlig kjøre i eks 10 min uten problemer, så høres det et hvin fra komp i 1 sek, så kommer det å går hele tiden.. Håper noen her inne på BP har noen gode forslag :):) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Kompressor signalet kommer fra den lille svarte kommpressorkontrolleren som lihgger inne i den svarte boksen på din motor. Denne igjen får turtallet fra en giver som står på høyre siden ca midt på(sett forfra). mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Hansa666 Svart 9.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Hei! Byttet jo rundt kompressorkontrolleren, fordelen ved å ha to maskiner , men fikk samme feil.. Uansett, hvilken giver er det du snakker om?? Har nettopp skiftet impellerhuset, men kan ikke se for meg hvor denne giveren står??? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 (redigert) Nope, står helt på høyre side :-) Har du versktedhåndbøkene som ligge rpå dokumentområde? Står litt om dette på side 14, Innlopp, eksos og kjøleystem.pdf mvh bavaria32sport Hepp! 2000 innlegg Redigert 9.September.2012 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Hansa666 Svart 9.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 (redigert) Hei Bavaria, setter stor pris på dine svar MEN har du en link til den verkstedshåndboken? Men en ting. Leste et sted her på BP at jord aktiverer kompressor på pinne 5 i kontakten. Kan det være her det er vakkelfeil? Redigert 9.September.2012 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Baatplassen-no - > linker og annet nyttig->motorer-> Volvo Penta 31-300 serien :-) Grunnen til at jeg ikke direktelinker, er at da tvinger jeg deg tiol å bli mer kjent med baatplassen :-) Lykke til! mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Hansa666 Svart 9.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 He he he, har surret rundt her et par år da har lett i dokumentarkivet, leter igjen Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 https://baatplassen.no/i/topic/16443-volvo-penta-3x4x300-serien/ :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Hansa666 Svart 9.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Fant den, DET var en skikkelig PDF med all mulig info, tusen takk for info. Skal ned til båten i morgen og se om det er giveren som lager trøbbel. Er vel bare å bytte fra den ene maskinen til den andre så finner jeg raskt ut dette Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 20.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Hei. Ville bare takke for hjelpen her på BP. Fant feilen, var bare kontakten inn på turtallsgiveren som måtte ordnes, så nå fungerer alt som det skal . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.