Jump to content

Kompressor til KAD slår seg av og på, noen forslag?

Hansa666

Recommended Posts

Hei. Har en KAD 42 hvor kompressoren på BB maskin lever litt sitt eget liv.. Feilen oppstod nå nylig, følgende skjer:

Komp slår inn på 1600 rpm og slår seg av på 2600 rpm. Ligger i 3100 rpm, så slår den seg inn, for igjen slå seg av. Det varierer veldig hvor lenge den står seg på og når den slår seg på. Kick down til 3200 rpm fungerer og. Ligger jeg i 3400 rpm, skjer det samme. Av og til virker ikke komp i det hele tatt selv på 1600 rpm, men ved de fleste testene går dette ok.

Dette har jeg testet :

Skiftet rundt på styreenheten i sikringsboksen

Skiftet rundt magnetventilen

Skiftet kobling som ikke var helt god hellom komp og sikringsboks.

Ingen av tingene over ordnet feilen, tror det er en vakkelfeil ett eller annet sted.

Spørsmålet mitt blir da hvor fra maskinen henter komp signaler?

Det må ligge noe før eller etter styreenheten som trøbler. Noen gode forslag???

Er det slik å forstå at komp slår inn ved et strøm signal, som i dette tilfelle kommer og går? Kan nemlig kjøre i eks 10 min uten problemer, så høres det et hvin fra komp i 1 sek, så kommer det å går hele tiden..

Håper noen her inne på BP har noen gode forslag :):)

Nope, står helt på høyre side :-)

Har du versktedhåndbøkene som ligge rpå dokumentområde? Står litt om dette på side 14, Innlopp, eksos og kjøleystem.pdf

mvh

bavaria32sport

Hepp! 2000 innlegg

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...