Elise Startet 9.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2005 Jeg skal koble opp en Toshiba pc i båten, den går på 15 volt så jeg regner med den vil funke på 12 volts annlegget eller ca 14,4 volt under gange. Det som jeg lurer på er når jeg starter motoren og pc`n er tilkoblet, vil det da trekke strøm ut ifra pc`n og skade den. Har vurdert og koble et 87a rele slik at når startern får styrestrøm får også relet det og bryter forbindelsen til pc`n. Er det noen som har erfaringer fra dette, har brukt pc i båten tidligere men har aldri hatt pc med batteri som fungerer Sitér dette innlegget Link to post
Hanne_V Svart 9.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2005 Heisan ! Clas Ohlson har en 12V. spennings-regulator som kan justere 12V spenning opp til 18V. mvh kk Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
`MINA' Svart 9.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2005 I DENNE tråden finner du mye om tilkobling av bærbar PC i båt. GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
-Luna- Svart 9.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2005 Jeg skal koble opp en Toshiba pc i båten, den går på 15 volt så jeg regner med den vil funke på 12 volts annlegget eller ca 14,4 volt under gange. Det som jeg lurer på er når jeg starter motoren og pc`n er tilkoblet, vil det da trekke strøm ut ifra pc`n og skade den. Har vurdert og koble et 87a rele slik at når startern får styrestrøm får også relet det og bryter forbindelsen til pc`n. Er det noen som har erfaringer fra dette, har brukt pc i båten tidligere men har aldri hatt pc med batteri som fungerer <{POST_SNAPBACK}> Jeg kan si ganske sikkert at ingen strøm vil gå ut av Pc-en din den veien. Så si alle apparater har en diode på inngangen slik at polaritet på spenning ikke skal skade utstyret ditt. Den samme dioden vil hindre at noen strøm vil gå andre veien. Og det er nok en ladekrets i mellom slik at denne inngangen på Pc-en din ikke er direkte tilkoblet batteriet ditt. Du kan prøve å måle på denne kontakten når Pc-en din går med batteri. Benytt et voltmeter (for å være sikker). Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
OT-flyktning Svart 9.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2005 I DENNE tråden finner du mye om tilkobling av bærbar PC i båt. GeV <{POST_SNAPBACK}> Ikke bare i denne tråden, men i mange tråder som du finner samlet opp her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.