Jump to content

Strøm opp kobling pc.

Elise

Recommended Posts

:confused: Jeg skal koble opp en Toshiba pc i båten, den går på 15 volt så jeg regner med den vil funke på 12 volts annlegget eller ca 14,4 volt under gange. Det som jeg lurer på er når jeg starter motoren og pc`n er tilkoblet, vil det da trekke strøm ut ifra pc`n og skade den. Har vurdert og koble et 87a rele slik at når startern får styrestrøm får også relet det og bryter forbindelsen til pc`n.

Er det noen som har erfaringer fra dette, har brukt pc i båten tidligere men har aldri hatt pc med batteri som fungerer

:confused: Jeg skal koble opp en Toshiba pc i båten, den går på 15 volt så jeg regner med den vil funke på 12 volts annlegget eller ca 14,4 volt under gange. Det som jeg lurer på er når jeg starter motoren og pc`n er tilkoblet, vil det da trekke strøm ut ifra pc`n og skade den. Har vurdert og koble et 87a rele slik at når startern får styrestrøm får også relet det og bryter forbindelsen til pc`n.

Er det noen som har erfaringer fra dette, har brukt pc i båten tidligere men har aldri hatt pc med batteri som fungerer

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan si ganske sikkert at ingen strøm vil gå ut av Pc-en din den veien. Så si alle apparater har en diode på inngangen slik at polaritet på spenning ikke skal skade utstyret ditt. Den samme dioden vil hindre at noen strøm vil gå andre veien. Og det er nok en ladekrets i mellom slik at denne inngangen på Pc-en din ikke er direkte tilkoblet batteriet ditt.

Du kan prøve å måle på denne kontakten når Pc-en din går med batteri. Benytt et voltmeter (for å være sikker).

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...