NilsPils Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Takker for tips om å bruke Gule Sider flyfoto i tillegg til kartplotter. Tar med Galaxy pad (IT-sjefen har nedlagt forbud mot Apple produkter) neste gang og tester. Ulempen her er selvfølgelig at en ikke ser seg selv på fotoet. Men bare vent, den muligheten kommer sikkert snart også. Har (selvfølgelig) også papirkart ombord, men det brukes stort sett bare til planlegging og til å skaffe oversikt. Synes det kommer helt til kort overfor plotteren når det gjelder detaljer. Har også håndholdt Garmin til backup. Til trådstarters trøst kan jeg også nevne at jeg har hatt bunnberøring noen ganger. Men ikke tre ganger på samme dag, da! Sverger til båt med kjøl og solid hæljern. Ville aldri turt å rase runt blant holmer og skjær med ubeskyttet propell og ror. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
sap_2000 Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Takker for tips om å bruke Gule Sider flyfoto i tillegg til kartplotter. Tar med Galaxy pad (IT-sjefen har nedlagt forbud mot Apple produkter) neste gang og tester. Ulempen her er selvfølgelig at en ikke ser seg selv på fotoet. Men bare vent, den muligheten kommer sikkert Den muligheten har de med iPad allerede. Den forhåndsinsallerte kart appen viser posisjon på kartet og har satelittfotolag. Skulle ikke forundre meg om bildene er de samme som på gulesider. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Artekno Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Går stadig gjennom der (150 cm) og har kartplotter - enkelt og oversiktlig. Største problemet er vel enkelte som ikke gidder å holde til styrbord, men åpenbart mener at deres dyptgående (40 cm?) forsvarer en plass midt i leia, i mot meg med 1,5m under vann og 14m oppunder brua. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Hekkbølgen Svart 13.September.2012 Del på Facebook Svart 13.September.2012 Kan det hende trådstarter tok feil av ledens fartsretning og gikk med grønne bøyene på styrbord side i Slependrenna mot Nesøybrua? Da går det galt.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.