Jump to content

Flytedokk på båtplassen, noen med erfaring?

Smiley

Recommended Posts

Jeg har bestillt meg flytedokk til RIB`n. Jeg er allerede (etter kun 2 sesonger med båt på saltvann) drittlei av å skrape ruer. Spesielt er det pongtongene på RIB`n jeg ønsker å beskytte, men det gjør jo ingenting med redusert behov for annet vedlikehold heller. Dokken skal legges inn mellom utriggerne i båsen.

Er det noen her med erfaring i bruk av slik flytedokk, enten til småbåt eller vannscooter?dokk.jpg

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

• 2 år senere...

Joda, det gror under den også. Men jeg er ikke så avhengig av at den opprettholder toppfarta si, eller holder drivstofforbruket nede. Trenger jo ikke ta den opp om vinteren om man ikke ønsker det heller. Jeg har tatt opp min, spylte av noen kilo blåskjell og vips klar til ny sesong. Tok en halvtime.... Mulig jeg tar malingssprøyta og tester med litt bunnstoff til våren, mest for moro skyld. Om det ikke finnes noe annet schnabelstoff som kan være verdt å prøve?

Båten derimot, var like glatt og fin i bunnstoffet som den var når jeg satte den ut.

"Larss": sender deg IM!

"Fru Jacobsen": Kjører bare inntil på tomgang, når båten stopper opp med baugen i senter så gir jeg litt gass, og båten glir lett innpå. Kan egentlig bare kjøre til motorstammen stanger mot docken. Av igjen er det bare å bakke, noen ganger med en liten ekstra puff så slipper man å ruse opp for mye.

bilde

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...