Hombrè Startet 11.September.2012 Del på Facebook Startet 11.September.2012 Jeg skal snart avsted på båttur i middelhavet for første gang, og i den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaring med kontantkort eller annet forhåndsbetalt abonement for 3G datatrafikk? Mener å ha lest et sted om operatører som tilbyr kort som fungerer i flere land. De aktuelle landene er Kroatia, Italia og Spania. Sitér dette innlegget Nå med både Båtførerbevis og SRC sertifikat! Link to post
Guest Tobby Svart 11.September.2012 Del på Facebook Svart 11.September.2012 Problemet med mobilnett er at for å få en OK pris så då du kjøpe en avtale som gjelder i det aktuelle landet, dersom du besøker 3 land, 3 kjøp. Har ikke kjennskap med landene du nevner, men tror det blir minimalt med hastighet, men dersom du kun trenger noen Kbps så fungerer det nok. Vurder også en dedikert wifirouter i toppen av båten for å heller låne litt wifi. Jeg sitter selv nå på en vanlig ruter med vanlig antenne innendørs i båten i et vindu som tar inn wifi 1.35km unna over sjøen:) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 11.September.2012 Del på Facebook Svart 11.September.2012 Skal du seile i f.eks Spania så kan du kjøpe Vodafone simkort for 28EUR som varer i 3mnd, det smeller rett inn i en ipad eller i en mobilrouter eller i en iphone eller annen telefon som du kan bruke som router Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.