S/Y Emma Startet 12.September.2012 Del på Facebook Startet 12.September.2012 (redigert) I vår gamle båt hadde vi eit TMC el. toalett som vekte "heile bygda" når ein brukte det. No har vi ny båt og må skifte det eine toalettet. Dama ønsker eit elektrisk toalett i staden for pumpetoalettet som står der i dag. Då er det like godt å investere i noko med litt kvalitet og som ikkje bråkar som ei motorsag. Kan nokon anbefale eit elektrisk toalett med lågt støyvolum og god kvalitet? Maxpris 4-5 tusen. Redigert 12.September.2012 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
JRK Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Hei, Dette leveres orginalt i Viksund og støyer relativt lite: http://www.depcopump.com/catalog108/49.pdf Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Jabsco er stillere, men koster ca 3 ganger så mye som TMC. Det jeg så på kostet 7K fant det for dyrt og bytte ut en velfungerende TMC bråkebøtte med noe stillere. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 12.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2012 (redigert) Utruleg at det skal vere så vanvittig komplisert å konstruere eit elektrisk dass som ikkje bråkar så heile båten våknar. Redigert 12.September.2012 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Mix Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Dass med 2 pumper bråker mindre, men koster nødvendigvis litt mer. Om det er Jabsco, Flojet, JohnsonPump, etc spiller mindre rolle, de er stort sett likt oppbygd. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 (redigert) Må innrømme at vi overhodet ikke hadde fokus på lyd da vi i sommer byttet ut en havarert manuell do med en kraftig el-kværn. Også fly og togdoer støyer. Redigert 12.September.2012 av Fargo Lillehamme (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Nå har jeg faktisk planer om å rive ut hele toalettsystemet med ledninger, septiktank, pumper, ventiler og gjøre reint bord. Så installere et bio-do som er lukte- og problemfritt. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 ..Også fly og togdoer støyer. Ikke så ofte man fortøyer for natten ved siden av de.. Dropp motoren, da kan du være stille ! Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 12.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2012 Dama aksepterer bare elektrisk toalett Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Hakkannen Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Jabsco Quietflush vil også vekke folk, men er gjerne litt roligere enn verstingene Var ombord i en Hanse, eller mulig det var en Bavaria, på en båtutstilling i Sandnes nå i vår. Merket meg at dassen der var elektrisk og bråkte svært lite, husker dessverre ikke hvilken type det var. Vil påstå lyden var lavere enn lyden fra vanlig hustoalett. Mulig den ikke var med kvern og at det gjorde den roligere. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Var ombord i en hjemmebygget båt med elektrisk TMC toalett som var praktisk talt helt lydløs. Hele toalettunderstellet og skål var bygget inn og antageig også isolert så det går an å få til lydløse alternativer også. Ulempen er jo når du en eller annen gang må renske opp i uhumskhetene i knivene så er tilkomsten dårligere... ...og Quietflush er ikke særlig rolig annet enn i navnet men litt bedre enn TMC... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Worry II Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Det er sikkert ikke så vanskelig å støyisolere disse kvernene heller ? Eller kan de gå varme om man tetter de til ? Noen som har forsøkt ? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Tror ikke varmgang kan være noe problem da gangtiden er så kort. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
REM Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Har Jabsco quiet flush på begge dassene og disse er svært stille, vel å merke så lenge du ikke kjører de tørre. Tømmer innholdet i skåla på et øyeblikk nærmest lydløst (vel...nesten) men støyer hvis du fortsatt holder knappen inne og tørrkjører. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Free Lillehammer Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 (redigert) Så installere et bio-do som er lukte- og problemfritt. Bio-do - i båt? Redigert 12.September.2012 av Fargo Lillehamme (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.