Jump to content

Seriøs, skikkelig vinterlagring i Oslo-området til Ibiza 23'

Agent Scully

Recommended Posts

Hei, vi er ferske båteiere (Ibiza 23 Weekender 2007) og nye på dette forumet.

Det nærmer seg vinter, og jo mer jeg leser her inne jo mer skeptisk og engstelig blir jeg for overprisede, useriøse vinteropplagringsfirmaer som lover og lyver.

Jeg kan godt betale litt mer, så lenge de er i stand til å gi nødvendig service, overhaling og vedlikehold, og skikkelige lagringsforhold (=varme når de har lovet varme).

Eller bør jeg satse på service/overhaling et annet sted enn der opplaget foregår?

Vi kan godt ta det et stykke unna Oslo, så lenge det er BRA!

Har noen her inne noen gode erfaringer å dele?

Vinteropplag i Son var enklere mer fleksibelt for noen år siden før Son Marina ble til Spa-hotell.

Fredrikstad som er ca 3 timers humpete båttur fra Oslo og har diverse marinaer, verksteder og vinteropplagstilbud i et maritimt miljø langs kaikanten i Vesterleva fra Gressvik og innover mot Seutelva og sentrum.

Kanskje ok pris/service/motormerke der ?

Å få totalpakke hvor båten ligger klar ved brygga tl våren er jo fint for båt og eier. I Oslo står mange båter på utendørs opplag eller i hager...men 23 fot ruver veldig både på henger og i hage...

Forbausende lett å ta grunnleggende vinterkonservering selv hvis man får litt voksenopplæring første gang.

Redigert av oslofjord (see edit history)

Det er vel ikke noe poeng med å ha på varme vinteren over i en slik båt? Det du trenger er spyling ved opptak, service og vinterkonserverig av motor samt sette denne innelåst, tømme vann- og septiktank, bereder og vannkraner hvis du har det. Fuktsluker inne og tørr oppbevaring av tekstiler som kallesje og puter. Presenningsstativ med presenning over. Jeg har min på Nesset http://www.marinaas.no/

Jeg har min på Nesset http://www.marinaas.no/

Her finns det butikk med bl.a. Volvo Penta forbruksdeler, andre ting skaffer de ila. en dag. De utfører service m.m. på innenbords og utenbordsmotorer men siden de er bare to mann har de samarbeid med en ambulerende VP-mekaniker som kan anbefales. Tror prisene er rimelige, ring og spør. Jeg trives iallefall godt. Nærhet til Oslo med motorvei eller buss, de har tårnkran så du ikke har en fast dato for heising.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...