Gunther Schnell Startet 15.September.2012 Link til dette innlegget Startet 15.September.2012 Hei folkens, Lager en maritim "mimre" hage med gamle sjømerker ol. og leter land og strand rundt nå etter en gammel pensjonert fyrlykt som jeg kunne kjøpt eller få. Kan demontere selv. Snakker her om den "lille" hvite i smijern med rød hatt. Den ville ikke stå mot sjøen slik at den kan oppfattes som et aktivt fyr, men i en inngangsportal til hagen. Fint hvis noen har noe kunnskap/tips om hvordan jeg kan finne en slik :-) Alle tips tas imot med takk ! Mvh Günther Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 15.September.2012 Link til dette innlegget Svart 15.September.2012 Vet ikke hvordan du skal få tak i en original, men pensjonistgjengen på Solumstrand, Drammen Seilforening, har bygd ett par til pynt i fineer. Om det er ei løsning å lage din egen, vet jeg de sitter inne med gode råd og riktige mål. Ellers vet jeg det står ett par tre fyrlykter ubenytta i Telemarksvassdraget....helt sikkert verneverdige, men prøv da vel! Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 15.September.2012 Link til dette innlegget Svart 15.September.2012 Günther, kort forklar, hvert år blir slike støpejerns lykter byttet ut, noen blir demontert hele og fraktet til lands, andre blir knust og levert til gjenvinning, Kystverket er delt opp i 5 regioner, hver av disse har sin egen farvanns og havne avdeling så det du må gjøre er å ringe rundt å høre med sjefene i nevnte avdelinger om det er noen mulighet til å få overtatt en slik lykt. http://www.kystverket.no/Om-Kystverket/Kva-er-Kystverket/Organisering/Regionar/ lykke til..... Sitér dette innlegget Link to post
Gunther Schnell Svart 15.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2012 Tusen takk for svar :-) Jeg har mailet kystverket men nok ikke kommet til rette folk så jeg skal prøve videre der! Den må være autentisk. Har funnet ut såpass at de er verneverdige men det virker som det ikke stopper de fra å havne på fyllinga alikevel til slutt. Veldig hyggelig å få svar fra dere :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.