Selco14 Startet 16.September.2012 Link til dette innlegget Startet 16.September.2012 hallo! jeg er 16 år og skal kjøpe båt. Har veldig lyst på en rib, men de er veldig dyre... Men jeg har funnet en litt billig, problemet er bare at det er vann i dobbeltbunnen. er dette et stort problem? båten er av type Båtfolk rib 480 trenger hjelp?? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 16.September.2012 Link til dette innlegget Svart 16.September.2012 Hei. Ikke nødvendigvis noe problem, det kommer helt an på hvordan vannet kommer inn der. Skader forårsaket av grunnstøting f.eks. kan være enkle å lappe, mens sprekker i skroget er verre å reparere, og er kanskje tegn på en designfeil. Velkommen til forumet, forresten, ta en titt på reglene for utforming av emnetitler: https://baatplassen.no/i/index.php?app=core&module=help&do=01&HID=51 så unngår du å få tråden din stengt. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Runner Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 (redigert) Vann er ikke noe problem, sålenge du blir kvitt det! Ligger vannet inne i glassfiberbunnen, eller ? Det er litt avhengig av om det er en RIB med fast V-bunn eller en ren gummijolle Vann i dobbelbunnen kan føre til frostskader og delaminering. Til slutt henger bunnen og flagrer under båten Hvis båten har lensepropp nederst på akterspeilet som tømmer dobbeltbunnen kan du sjekk om du får ut vannet den veien Hvis ikke er jeg redd du kjøper deg et stort reparasjonsprosjekt. Redigert 17.September.2012 av Runner (see edit history) Sitér dette innlegget Intet problem er så stort og komplisert at man ikke kan løpe fra det...... Link to post
overoe Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Lensepumpe er uansett et must for å få ut vannet. Noe vil det altid li. Har selv en liten rib som slepejolle og det gikk ikke lenge før jeg fant ut at jeg måtte montere inn det. Hvis den er åpen bakover og du har drensplugger i bakkant så bør det ikke bli noe problem å drenere den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.