S.Hafsmo Startet 17.September.2012 Link til dette innlegget Startet 17.September.2012 Er det noen her som har et erfaringsbasert skifteintervall på raiserene på Mercruisers 5.7? Motoren min er ferskvannskjølt, men ferskvannkjøler og raisere er naturligvis fortsatt sjøvannskjølt. Evt. Noen som vet om noen fortsatt produserer dem i rustfritt? Sitér dette innlegget Link to post
Elektro Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Har ingen erfaring med skifteintervall. Jeg byttet mine etter 7 år / 190 timer, men de hadde nok gått noen år til. Sjekk med www.brotec.no De leverer rustfritt fra HI-TEK (www.hitekmarine.com.au). Leser du på deres "testimonials" finner du også en kar fra Bodø som har handlet manifolder fra HI-TEK. https://baatplassen.no/bildearkiv/22/22483/hitek_manifolds.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Hadde 5,7 EFI på gamlebåten, Raiserne hadde gått 700 timer uten problem, 10 år i saltvann. Ferskvannskjøling. Hadde problemer med kjøling i høyt turtall. Skiftet impeller etc etc, Mistanke om tette raisere = ikke nok gjennomstrømning. Problemet var tilførsel av vann gjennom Bravi 3 som var for dårlig. Satt på ekstra vanninntak, problemet løst. Fikk IKKE råd om jevnlig bytte fra verksted, de holder lenge! Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
S.Hafsmo Svart 17.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Jeg får ta dem av og sjekke. Har hatt båten i 3 år, men den har særdeles få timer i sjøen. Vet imidlertid ikke noe om hva slags vedlikehold som er utført tidligere, så det er komfortabelt å vite. Takker for delte erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.