Lars H. Startet 18.September.2012 Link til dette innlegget Startet 18.September.2012 Da jeg kjøpte båten for maaaange år siden, kjøpte vi inn diverse glass, øl vin osv til den. Og så laget jeg til holdere i pentryet som passet til glassene. Men glass knuses dessverre noen ganger, så nå trenger jeg påfyll av samme type glass som passer i holderne. Men jeg finner ikke igjen slike glass jeg har. De ble i sin tid kjøpt hos "Stallen" i Oslo, men den butikken finnes ikke lenger. Noen som vet om andre steder disse glassene fremdeles kan kjøpes? ,0 Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 (redigert) Er du på riktig forum i dag, Lars ? Ta frem skyvelæret og mål diameter... Redigert 18.September.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 (redigert) Ta frem skyvelæret og mål diameter... Assa.. på glassene.. (ikke skyve lær, men skyvelær... kom litt feil ut denne..) Redigert 18.September.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Hm, må si jeg likte de vinglassene, ser lave og stødige ut til bruk i båt. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Er ikke sikker, men jeg tror jeg så slike på Dags marked. Ville forsøkt der, samt andre butikker i samme sjanger. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 "Dags marked", er det en lokal sjappe et sted i Vestfold? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars E. Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Dags marked er også i Drøbak..:) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 De der finner du i bøtter og spann på loppemarkeder. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Og om du er på harryhandel i Tockfors så kan du dra til polet i Arjang og på andre siden ligger det en bruksjappe med et ok utvalg i glass osv til latterlig lave priser. Tror det er et svensk arbeidsmarkedstiltak eller noe som driver butikken. Er ikke brennsikker men mener jeg så noe som lignet sist. Og et tips, om ikea har noe som ligner.... ikke kjøp det før du har overbevist deg selv om at glasset tåler noe som helst. Hadde ikea glass på forrige 40 års lag og måtte feie opp det meste av de fra terrassen dagen etter. Men det var en god fest da ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 IKEA er utelukket, ikke 10 ville hester får meg inn der! Men kanskje jeg kunne la Trude gå inn mens jeg venter i bilen? Sverige er heller ikke aktuelt, der er vi kun på båtferie. Og å reise hjemmefra med bil til Sverige for å lete etter disse billige glassene som de sannsynligvis ikke har, er heller ikke aktuelt. Men å svippe innom Dags Marked i Drøbak på vei til eller fra båthavnen i Son, kan være en god ide. I morgen drar vi til Oscarsborg med båten, og da hender det at Trude tar fergen en tur til Drøbak, men jeg tror nok hun synes det er litt langt å gå oppover bakkene til Dags Marked. Vi kunne jo kjørt innom på veien til Son, men jeg vil helst ha med både hetvin og rødvinsglass for å være sikker på å få rett type. Det får bli en annen gang. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Stella Ulefoss Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Hei Jeg synes at glas og krus i fra forskjellige steder og tid hører hjemme i en båt,og glas og krus gir en historie. Fruen skjønner ikke dette . Jeg fikk en gang et liter krus, det var ikke så ofte det ble brukt, klokka 7 var jeg nesten gjeldfri og sovna . Jeg har en mistanke om at fruen har mista det i golve, av og til savner jeg det. For meg har det en del miner. Så mitt råd er å ikke å kjøpe nytt. Melke glas kan brukes til det meste, til og med sjekke om det er vann i dieselen Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
Sverre--- Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Hva med plast? Disse er solide med bra tyngde i stetten; http://batinterior.no/batutstyr/matlaging-og-servering/glass/rodvinsglass-klar-stett-ocean.html Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Plastglass, papptallerkner og plastbestikk er bannlyst i vår båt. Litt stil skal det dog være, - selv i en 25 år gammel Saga27! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Free Lillehammer Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Forsøkt glassblåsere. De dyktige lager nesten eksagt like. Er formen viktig, er summen uviktig... Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Hvorfor henge seg opp i glassene? Det er vel flaskeforet som er viktig? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Vel vel, har en først funnet en god Malbec Corvina rødvin til under 130 kroner som Masi Tupangato 2009 er det jo hyggelig å drikke den av et all right glass? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Erling P Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Så glassene i dag hos Mekk. Prøv en av deres sjapper rundt der du er Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 IKEA er utelukket, ikke 10 ville hester får meg inn der! Men kanskje jeg kunne la Trude gå inn mens jeg venter i bilen? Sverige er heller ikke aktuelt, der er vi kun på båtferie. Og å reise hjemmefra med bil til Sverige for å lete etter disse billige glassene som de sannsynligvis ikke har, er heller ikke aktuelt. Men å svippe innom Dags Marked i Drøbak på vei til eller fra båthavnen i Son, kan være en god ide. I morgen drar vi til Oscarsborg med båten, og da hender det at Trude tar fergen en tur til Drøbak, men jeg tror nok hun synes det er litt langt å gå oppover bakkene til Dags Marked. Vi kunne jo kjørt innom på veien til Son, men jeg vil helst ha med både hetvin og rødvinsglass for å være sikker på å få rett type. Det får bli en annen gang. Lars H. Du kan ta buss fra Drøbak sentrum til Dags Marked. Og ellers er det vel farbar led til Töcksfors :o) Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Så glassene i dag hos Mekk. Prøv en av deres sjapper rundt der du er Mekk? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Mekk? Hvor da? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Erling P Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Mekk har sjapper over hele landet. Se www.mekk.no de har endel sjapper på Østlandet Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Vi har slike http://www.clasohlson.com/no/Vinglass-47-cl/Pr349523000 som forøvrig er veldig gode vinglass prisen tatt i betraktning, de er vel dessverre umulige å få plassert i hylla di Lars. Jeg har forøvrig ikke helt skjønt hvorfor folk vil ha plastglass i en båt, stedet der de fleste skal kose seg og gjerne drikke skikkelig god vin til tider. Glass knuses ikke om man plasserer de skikkelig. Vi oppbevarer våre i pappkartongen de sto i da vi kjøpte de for et par år siden og de har overlevd tusenvis av mil siden da Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Jeg har forøvrig ikke helt skjønt hvorfor folk vil ha plastglass i en båt, stedet der de fleste skal kose seg og gjerne drikke skikkelig god vin til tider. Glass knuses ikke om man plasserer de skikkelig. Vi oppbevarer våre i pappkartongen de sto i da vi kjøpte de for et par år siden og de har overlevd tusenvis av mil siden da Eller om en har en litt buet tak er dette en ok løsning, fungert i 25 år. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sverre--- Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Jeg har forøvrig ikke helt skjønt hvorfor folk vil ha plastglass i en båt Vel, enkelte av oss liker å nyte et glass rødt på svaberget og ikke bare ombord i båten eller på et bord på en brygge. Fjell kan som kjent ha en litt uheldig påvirkning på glass, og her har plast noen klare praktiske fordeler. Men for all del; et dårlig glass reduserer vinnytelsen mens et godt øker den! Skal man først satse på nytelse så gå for et glass med tulipanformet klokke på rundt 35 cl, lang stilk og en veldimensjonert stett. Hadde båten vært større hadde det nok vært både kvalitetsglass og plastglass ombord hos oss, men tilværelsen består forløpig av kompromisser... Skål! Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Skönt att höra att Du sätter rederi-standarden över plastglas för vin. Men IKEA är väl trots allt värt att ha i åtanke. Där kan Du ju köpa några omgångar extra för små pengar så att Du har i reserv om något skulle gå isönder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.