Guest Kaptein Fredrik Startet 24.September.2012 Link til dette innlegget Startet 24.September.2012 God formiddag. Jeg fikk en Eberspächer D3LC som jeg ikke har montert i båten enda. Sist jeg så på den så falt det biter med koks/sot og netting ut av den. Jeg regner med at den har gått kanskje 1000 timen totalt, så det er vel på tide med en overhaling? Hvis jeg må ta en overhaling på den, hva må gjøres da? Hvilke deler må byttes? Hvordan finner jeg ut om brennkammeret må byttes eller ikke? Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Bare skru i biter, så ser du Enkel konstruksjon. Er du forsiktig så kan alle pakninger brukes om igjenn. Gitter og glødeplugg får du sikkert kjøpt hor forhandler. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Hei Sæbø og takk for svar Jeg skal kontakte forhandler i morgen og høre hva de kan bestille opp av deler Hvordan skal jeg få løs soten og det som ligger inne i brennkammeret? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.September.2012 Link til dette innlegget Svart 25.September.2012 Sikkert godt nok å gni med fille, av og til er det bra med wd40 og oppvaskskrubb. Eg skraper minst mulig inni slike for å unngå riper som lettere kan fange opp nytt sot. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Snekkefart Svart 25.September.2012 Link til dette innlegget Svart 25.September.2012 Bytt hele brennkammeret. Gitteret i kammeret er sikkert ødelagt og da flyter drivstoff ut i dammer og du får en dårlig forbrenning (eller ingen). NB Viktig å bytte alle pakninger. Tror ikke du ønsker lekasjer. Her snakker vi om brennende drivstoff så konsekvensene er skumle ved en feil. Bytt glødeplugg, glødesil, brennkammer og alle pakninger som blir berørt av demonteringen. Det er nå mitt forslag Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 25.September.2012 Link til dette innlegget Svart 25.September.2012 Pakninger, glødesil og og plugg står på lista nå, men om jeg må bytte brennkammer så blir det for dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Snekkefart Svart 25.September.2012 Link til dette innlegget Svart 25.September.2012 OK. Men hvis sila/veka i brennkammeret er sotet igjen eller er ødelagt er de andre invisteringene bortkastet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.September.2012 Link til dette innlegget Svart 28.September.2012 Jeg begynte i går å demontere hele eberen. Slik ser det ut inni den. Jeg må bytte de 3 hovedpakningene ihvertfall Hvordan synes dere at det ser ut inni? Bør jeg gå noe videre med å kjøpe inn alle pakninger og sånt? Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.September.2012 Link til dette innlegget Svart 28.September.2012 Er du i tvil, så bytt Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.