Jump to content

Helgelandskysten

Tommy_H.

Recommended Posts

Seilte rundt der sommeren 2004, kanskje noe av den flotteste kysten vi har....

Masse unike plasser, bla Lovund og ikke minst Myken med Karenstua som den mest spesielle og sjarmerende "resturanten" jeg noen gang har spist på.

Trivelige mennesker som ikke er vanskelige å få i tale heller.

Både Brønnøysund og Sandnesjøen er sjarmerende byer med gode gjestehavner.

Og øyriket forøvrig er som skapt for en båtfant med god tid.

Hei,

Jeg har også vokst opp her. Fantastisk skjærgård med store kontraster mellom fjell og hav.

De syv søstre består av følgende fjelltopper. Et morsomt spørsmål til alle turister er. Hvilke av toppene er det størst avstand imellom?

: Botnkrona (1072 moh.), Grytfoten (1019 moh.), Skjæringen (1037 moh.), Tvillingene (945 og 980 moh.), Kvasstinden (1010 moh.) og Breitinden (910 moh.). Breitinden kalles også Stortinden av mange blant lokalbefolkingen.

Et morsomt spørsmål til alle turister er. Hvilke av toppene er det størst avstand imellom?

Ikke det at jeg regner meg som turist på Helgeland etter å ha vokst opp der men jeg prøver meg lell:

Det er størst avstand mellom de to ytterste toppene i Søstrene.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Flott ja! Jeg reiste alene opp til Brønnøysund så kom familien opp der med fly. Vi hadde 1 1/2 uke på Helgelandskysten og 2 1/2 uke på turen sørover. Total distanse tur-retur 1012 n.m Bergen - Seløy. Dette var inkludert en tur innom Trondheim. Det gikk med 2 1/2 m2 med diesel, men det var det verdt!

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

• 2 måneder senere...

Flott ja! Jeg reiste alene opp til Brønnøysund så kom familien opp der med fly. Vi hadde 1 1/2 uke på Helgelandskysten og 2 1/2 uke på turen sørover. Total distanse tur-retur 1012 n.m Bergen - Seløy. Dette var inkludert en tur innom Trondheim. Det gikk med 2 1/2 m2 med diesel, men det var det verdt!

Det er vel 2500 L diesel du mente? :smiley:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...