Free Lillehammer Startet 26.September.2012 Link til dette innlegget Startet 26.September.2012 Stadig noe støy rund bruk av vannscootere. Er bruken av vannscootere noe som egentlig plager båtfolket? http://www.agderposten.no/nyheter/tar-vannscooter-bot-til-retten-1.7556467 Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Plages mer med de som tror de plages... Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
andersb Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Likeledes som folk led ekstremt under bråket fra skateboards i sin tid... Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Nei Og nå må jo de fleste, som anvender disse ha båtførerprøven, og da kan jeg ikke se forskjellen på disse og spreke gummibåter/RIB'er. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Kun når dei holder 60+knop i båthavna, ellers ikkje Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Shiny Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Nei absolutt ikke. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
index Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Nei. I og med at de er forbudt å bruke annet enn på spesielt angitte områder plager de meg ikke. Hva de hadde gjort om det hadde vært fritt frem aner jeg ikke, mne jeg ser ikke bort i fra at det hadde blitt et visst irritasjonmoment nei... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
egilwh Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Ikke av vannscootere, men av uvettige kjørere... uavhengig av hva de kjører. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
hanto1 Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Rent personlig finner jeg seilbrett desperadoer mye mere plagsomt Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Ingen grunn for at vannscooter skal være forbudt. Føyer seg fint inn i rekken av alt annet merkelig vi har, som flyter rundt på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 26.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 (redigert) Rent personlig finner jeg seilbrett desperadoer mye mere plagsomt Treffer dem ofte på tvers av Drøbaksundet på vindfulle dager. Går stort sett bra selv om sjøveisreglene åpenbart ikke gjelder for dem... Redigert 26.September.2012 av Fargo Lillehamme (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Nei, ikke noe mer en baugpropeller, ankervinsjer, seilbåtmaster, agregat i uthavn, barn i små joller, høylytt festing i nabobåt, og den slags, hehe måtte bare skrive det. Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal være ulovlig ? Ser ikke noe forskjell på en vannjett og en annen hurtiggående småbåt, så lenge " båten" er sjøklar i henhold til gjeldende regler som riktig lanterneføring, vestbruk, ce merking etc.... lars s Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Ikke av vannscootere, men av uvettige kjørere... uavhengig av hva de kjører. Helt enig med deg. Jeg plages med å se hva som gjør selve vannskuteren værre enn f.eks en liten RIB med stor motor..... Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
REM Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Ja, jeg plages av scooterkjøring. Nå sist i sundet utenfor Oscarsborg. Ilter kjøring i 50-60? kn i 5 kn.-sonen. Fram og tilbake, fram og tilbake. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
littmild Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Fartsovertredelser plages jeg av uansett, ser ikke sammenhengen med fartøytype. Store RIB'er med åpen eksos plager meg langt mer enn en vannscooter, og det er langt langt farligere også. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
MT. Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Burde vært en poll her. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Quaoar Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Ja, jeg plages av scooterkjøring. Nå sist i sundet utenfor Oscarsborg. Ilter kjøring i 50-60? kn i 5 kn.-sonen. Fram og tilbake, fram og tilbake. Det relevante her, er vel om du plages -mer- eller like mye av scooterkjøring over 5 knop, i 5 knop-sonen, enn hva du ville plages av annen farkost som kjører over 5 knop i samme sone. Om en lettbåt kjørte rundt i xx-antall knop i samme sone, ville det plaget deg like mye? I så fall er det ikke scooteren som er problemet, men generell høy hastighet i 5 knop-sonen Høy hastighet i 5 knop-sone, kan vi stoppe med å forby hastigheter over 5 knop... Mens forbud mot vannscooter for å unngå for høy hastighet i 5 knop-sone, krever også forbud mot alt annet som kunne funnet på å kjøre for raskt i f.eks. en 5 knop-sone Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Nei. I og med at de er forbudt å bruke annet enn på spesielt angitte områder plager de meg ikke. Spørsmålet er om tilstrekkelig antall mennesker plages nok til å forsvare at Norge som nær sagt eneste land i verden skal ha forbud mot fri bruk av slike farkoster. Heller ikke jeg er glad i unødvendig støy, men i så fall burde andre ting vært forbudt av samme årsak. Skal barns bruk av gummibåter forbys også? Det er ikke alt som bør løses gjennom forbud. Det er noe erketypisk norsk over denne forbudsmentaliteten..... Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Enig med Egilwh Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
vestlenning Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 (redigert) Bare når de bak styret har lagt igjen folkeskikk, sjøvett- og sjøveisregler hjemme... Redigert 26.September.2012 av vestlenning (see edit history) Sitér dette innlegget Bortenfor tvers... Link to post
andersb Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 De jeg kjenner som har kjørt/kjører uvettig med vannscooter, er de samme som har lik kjørestil i båt, bil, mc osv., så tror ikke redskapen spiller noen rolle Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Kan ikke si at de plager meg, fendergnikk er verre. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Kristian_H Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Tror grunne ril at mange uvettige sjåfører velger vannscooter er fordi det går ført og er billig. at de som kjører som folk velger ikke vannscooter fordi det er ulovlig, jeg kunne tenkt meg wn om det var lov, pendle opp og ned elva i fredrikstad :-):-) Ser altså ingen problemer med vannscooter. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Nå er det vel ikke akkurat veldig representativt å spørre om dette i Norge, de farkostene har blitt mye mer pop de siste årene enn de var før da de var lovlige (om de noen gang har vært). Slippes de nå løs med full lovlighet så kommer antallet til å explodere og da får man kanskje noe å synse om. jeg har jo knapt sett slike i oslofjorden de siste årene, i utlandet derimot så er de populære, men de fleste bråker ikke mye og de fleste kjører pent i havneområder og det finnes ikke hekkbølger av de så for min del så bryr jeg meg ikke om de. Det som er litt bekymringsverdig er at jeg ikke kan se noen VHF radio eller slikt på de jeg har gått forbi, med tanke på at man møter de 5-10mil av land så kan det ikke være særlig trygt om motoren skulle stoppe. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Da forbudet kom var det mest vanlig med støyende 2-taktutgaver, gjerne av "stå"typen som kun egner seg for lek. Dagens støysvake 4-taktere er en helt annen greie etter min oppfatning. Det skal uansett en del til for å forsvare at Norge (som så vidt meg bekjent eneste land) skal ha et forbud mot generell bruk av disse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.