Jump to content

Plages båtfolket av vannscootere?

Free Lillehammer

Recommended Posts

Er vel solgt over 2-300 i året her de siste årene, når vi har vært på tur har vi vært ganske mange, så er flere enn man tror.

Er store rom, og også flere vanntette rom, har hatt med vhf flere ganger, det har også min venn med d5la, forøvrig, blir du stoppet av politiet, ikke spør hva slags maritim kompetanse de innehar, var ikke godt mottatt :p

Lengste dagsturen vi har hatt er vel til strømstad fra oslo, gikk fint, men var mange meter på hjemveien, timevis i 2-3 meter sjø er slitsomt, selv om den egentlig er mer komfortabel enn en 25-30 foter i sjø.

Da jeg opplevde motorhavari på hovedbåten i 2011 ganske tidlig, brukte jeg den i 2 uker i kragerø som lettbåt, da kun i vanlige klær, også om kvelden (seff med lanterner) man får overaskende mye med, vi var ofte 3 personer, + bagasje ++.

hva støy angår, er dette ikke eksisterende, du kan føre en samtale med båter rundt deg på tomgang, bråker som en moderne 4 takt på tomgang, og mindre i plan.

Som noen nevner, det er noen som bare virkelig IKKE burde ha lov å kjøre slikt, det går jo noe voldsomt, vi var 2 venner, som lånte bort til noen andre venner, under STRENG innstruks om at 1) 15 knop og 5 knop må overholdes 2) ikke kjør mellom båter/land/fort så andre kan føle seg truet. En av disse personene har hatt båt i over 10 år, og seilbåt siste 7-8 år, så det var til min store overaskelse når jeg var en tur ut, og observerte 2 vannscootere som kjørte mildt sagt DUST rett på utsiden av middagsbukta mellom øyene... hentet de inn og fikk en grei skjennepreken, de var ganske forlegne...

Har jeg sett folk med scooter kjøre dust, har jeg enten sagt i fra til de (om de stopper) eller ringt importøren og fått formidlet beskjed på den måten, ingen i "miljøet" er tjent med slikt.

Som morro fotnote, det går en 50'ish foter seilbåt med "lettbåt" typ vannscooter i bærum på dekket, han heiser den med masta, veldig hyggelig fyr også!

Solgte min i våres 2012 da jeg måtte omprioritere litt, den går nå som lettbåt på 65 fots motorbåt i lettbåt rommet!

Redigert av andersb (see edit history)

Plages ikke så mye i båten, men når vi en stille fredelig sommerkveld sitter ute på terassen på hytta

er det helt for jæklig plagsomt.

Det er verre enn når naboen starter motorsaga.

Oppfordrer derfor de som må bråke og ødelegge sommer idyllen for 100 vis av uskyldige, om at de vennligst kjører

langt vekk og tilbake igjen , istedenfor å holde på i timesvis på samme plass.

Det er ikke moro å se på og så inn i det aller heiteste irriterende, at jeg er glad for at det farligste jeg har på hytta

er et defekt luftgevær.

Js-620, egentlig burde du klage til politiet :giggle: :giggle:

Bevares, fortell meg hvor mange ganger i sommer en har hatt muligheten til å klippe plen, kutte trær, hugge ved osv osv på hytter ?

Skal vi klage på vannscootere og ungdommen som ønsker å bli glad i sjøen, herregud mann :nonod: Få deg et liv eller finn en campingplass i ødemarken :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...