Einar K Startet 11.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2005 (redigert) Hei Jeg vurderer å kjøpe enten Draco 2700 Sterling eller Draco 2400 Styling, men jeg må ærlig si at jeg aldri har prøvekjørt noen av disse - kun blitt anbefalt dem. Jeg trenger en båt med 4 soveplasser inne, gjerne med god uteplass og gode sjøegenskaper (den bør tåle å kjøre i 15-20 knop i endel sjø). Båten bør være småbarnsvennlig.... Jeg sikter med helt klart inn på en båt med Dieselmotor. Er det noen som har gode råd for motorvalg og beskrivelser av positive og negative sider ved disse båtene? Er det slik at Draco 2700 Sterling også ble produsert på 1990-tallet? Hva må man betale for slike båter? Forslag til andre type båter - også noe nyere - mottas med takk! Er det noen som i tillegg vet om aktuelle (eller potensielle) båter som er til salgs - er jo det også helt ok!!! Takk for svar! Einar Redigert 11.Februar.2005 av Einar K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
atlej Svart 11.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2005 [Hei Einar Jeg vurderte en 86 mod 2400 styling med VP41 (200 hk diesel) for et år tilbake. Disse båtene er etter min mening for høyt priset (350 k+). Etter nesten 20 år er disse båtene klare for full omtrekking innvendig. Teddyforet som en gang var hvitt er nå gult, brunt eller blått. Å gjøre dette på nytt slik at det ser bra ut er ikke noen jobb for amatører. Å kjøpe en slik båt vil for de fleste kreve hundevis av timer med restaurering før pene bydamer kan lokkes om bord ! Båtene er selvfølgelig trygge og gode i sjøen, men personlig ville jeg lagt på 100 000 og kjøpt noe 10-15 år nyere. Sitér dette innlegget Link to post
Einar K Svart 11.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2005 (redigert) Takk! Har du forslag til båter med tilsvarende egenskaper og bruksområde som Draco 2400 Styling og evt. 2700 Sterling ? Einar Redigert 11.Februar.2005 av Einar K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 11.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2005 Har selv en Draco 24 Styling fra 1987. Denne har ikke dieselmotor som du er på utkikk etter ,men en V8 Mercrusier bensin. Det finnes etter hvert også en del med dieselmotorer. På dette tidspunktet var teddyforet en saga blott. Båten har holdt seg meget godt. Ingen problemer med det som Atlej viser til i sitt innlegg. Båten er totalt sengeplass til fire personer inne, to foran samt to barn stikkkabinen. Det er også mulig å lage til dobbeltseng under kalersjen hvis det er behov for det. Eget toalettrom med forholdsvis god plass til å være en 24 fot båt. Vet at det finnes mange fine eksemplarer av disse båtene. Båten har gode sjøegenskaper og er solid bygget. Viser til erfaringsdatabasen her på forumet for mere informasjon. Mulig disse båtene er priset høyt, men dette er vel de fleste båter i dag? Uansett er det jo markedet som bestemmer prisen. Har også et par tester av båten hvis dette er av interesse? Lykke til i valg av båt. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
juhl Svart 11.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2005 Hei, Jeg købte en Draco 2700 sidste år og er meget tilfreds med den.( Havde Draco 2300 før) Specielt det store cockpit hvor der er plads til 8-10 personer uden problemer er et stort plus for båden Apteringen er i teak og der er meget af det hvilket jeg godt kan lide. Det er fint udsyn fra styr plassen Kabinen er delt op i 2 med en seperat captain cabin hvilket er godt hvis man ønsker at lægge børnene i seng og selv sidde og hygge sig i cabinen. Der er fuld stå højde i pantry området ( 187 cm). Min er monteret med 2 stk AQ 205/ 290DP hvilket passer vældig fint til båden og med 6 personer kommer den meget hurtigt i plan og man føler hele tiden at man har magt over situationen. Det eneste problem som jeg ser er plassen i motorrummet - det er trangt når man skal skifte oliefilter, tændrør etc. Samtidig kan man ikke få hovedet ind bag motoren og se ned til drev. Dette er sikkert kun et problem ved twin montering. Jeg købte min i Tyskland og prisen er ca 40.000-44.000 Euro Hertil skal Du desværre lægge norsk moms og HK afgift ( Det er vi fri for i DK) Såvidt jeg ved startede produktionen i 1988 og sluttede i 1994-95 ? Egentlig er 2700 modellen en forlængelse af 2400 model. den extra meter er brugt til at gøre cockpitet større. Vores valg stod mellem Draco 2700 eller Marex 290 som begger er 9m og har næsten samme cockpit layout men Marex er noget dyre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.