Astor Svart 16.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Det Syverts redegjør for gjør meg redd. Jeg har forsikret min båt i et selskap jeg overhode ikke stoler på. Det som har skjedd med min kompis, gjør meg frustrert. Han har nå ventet et halvt år på utbetaling. Nå nærmer sommeren seg. Han var heldig som mistet båten om høsten. Hadde dette skjedd på vårparten hadde han gått uten båt hele sommeren. Jeg oppfordrer alle andre som har forsikret båten sin i NS om å finne seg et annet selskap. Vi krever svar når vi ringer og vi krever svar når vi skal ha oppgjør. Ingen av delene klarer NS å oppfylle. Jeg trodde KNBF for alt det står for kunne gå inn å ordne opp i rotet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
fernanda Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 (redigert) Dette gjør også meg redd! Zaphir er forsikret i Norske Sjø, eller jeg trodde ihvertfall den var det. Og etter å ha lest Syvert`s skriv sitter jeg igjen med endel spørsmål, og om mulig ingen svar...... Er forsikringene hos Norske Sjø fortsatt gyldige? (les operative) Får jeg en erstatning dersom skade eller tyveri når jeg fortsatt er i Norske Sjø? Hvor lang tid kan jeg regne med at en event. skadeutbetaling fra Norske Sjø vil ta?, hvis den idet heletatt kommer.... Dette oppleves som meget dramatisk, og jeg mener at en informasjon/redegjørelsefra NS skulle forlengst vært sendt ut til alle kunder og maritime tidskriv. Det at de heller ikke har en operativ internett side, eller svarer på telefon, viser etter min mening en meget ustrukturert og uproffesjonell organisasjon. ER DET NOEN SOM HELST PÅ JOBB I NORSKE SJØ? Eksisterer organisasjonen eller er det blitt til et proforma selskap, som holder kundene for narr? Jeg er ihvertfall meget bekymret, og vil definitivt søke til andre mulige selskaper for å forsikre skuten. Redigert 16.Februar.2005 av fernanda (see edit history) Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Syvert Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Hei Syvert. Jeg har tydligvis ikke fulgt med i timen, og sitter derfor på en del spørsmål ETTER redegjørelsen fra Norske Sjø. (er klar over at du ikke er "sjef" der, men ser ingen kommentarer fra ansvarlige og håper derfor du kan svare ?) Hvem er forsikringsgiver i London? Hvorfor ble samarbeidsavtale sagt opp uten engang å ha en reserveplan for å ivareta kundenes interesser? Norske Sjø, har de ingen som foretar skadeberegning (frelance som andre selskaper), poliseutstedelse etc. Jeg har i mitt hode tenkt på Norske Sjø som et forsikringsselskap, ikke bare stråselskap? Det at selskapet ikke kan ta i mot nye kunder før 1.4 er ingen unnskyldning for å legge ned nettsider etc., da vet man at disse potensielle kunder ikke kommer tilbake igjen! Det er langt bedre å besvare fortløpende henvendelser; og heller anskueliggjøre hvor lang tid beregning av polise vil ta: Jeg håper Norske Sjø "rir han av", men i dems redegjørelse skaper man mer spørsmål enn svar og beroligelse for sine kunder. Avslutningsvis nevner Norske Sjø at de er uten ansvar. Er nok noe uenig her, da det er slik at dersom man ikke er fornøyd med et samarbeidende selskap, som ikke klarer å ha reserveløsninger/plan på si, ei heller klarer å besvare sine kunder etc., da er det opp til Norske Sjø å reforhandle de avtaler de måtte ha. Norske Sjø har ansvar for sine kunder, kundene forholder seg til Norske Sjø. Andre stråselskaper i denne sammenheng er ikke interessant for kundene. Derfor noe uenighet å spore her. <{POST_SNAPBACK}> Hei Perlen Takk for gode og relevante spørsmål som jeg skal forsøke å svare på etter beste evne: 1. Forsikringsgiver er Lloyds Underwriters i London som er et av verdens største finansieringsselskaper. 2. Lloyds samarbeid med Norske Sjø ble ivaretatt av Lloyds agent i Bergen som hadde ansvaret for poliseutstedelser, skadeoppgjør og alle inn- og utebetalinger av premier etc. Disse funksjonene styres helt og holdent av Lloyds. 3. Samarbeidet mellom Lloyds og deres agent ble sagt opp på dagen uten at Norske Sjø var informert. 4. Norske Sjøs nettsider var opprettet og drevet av Lloyds agent i Bergen og ikke av Norske Sjø. Norske Sjø hadde derfor ikke noe annet alternativ enn å legge ned siden inntil et nytt samarbeid er etablert. 5. Alle eksisterende forsikringer løper som før og fornyelser vil bli foretatt som normalt etter gjeldende vilkår og i henhold til gjeldende lover og regler. Det sier seg selv at Norske Sjø ikke kan ta nye kunder før en ny forsikringsordning er etablert. Det vil skje innen kort tid. Allerde nå er det etablert en avtale med et nytt firma som snarest mulig vil foreta oppgjør av alle gamle skader og ellers andre utestående fordringer. 6. Når det gjelder ansvar, menes med dette at Norske Sjø ikke har noe ansvar for det som har skjedd når det gjelder oppsigelsen av avtalen mellom Lloyds og deres agent i Bergen. Norske Sjø er for øvrig sitt ansvar bevisst, både når det gjelder ansvar i henhold til gjeldende lover og regler, og ikke minst for at medlemmer, forsikringstakere eller andre forbindelser skal bli skadelidende på noen måte. 7. Det arbeides nå med å finne forutsigbare og langsiktige løsninger som alle parter vil være tjent med i fremtiden. Det sier seg selv at dette ikke gjøres over natten, og spesielt ikke på bakgrunn av det som nå har skjedd og måten det har skjedd på. Jeg håper du og det øvrige Baatplassfolket, som har vist interesse for Norske Sjø og KNBF, finner ovenstående redegjørelse akseptabel. Norske Sjø og KNBF "står han av" og kommer sterkt tilbake! Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Syvert Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Det Syverts redegjør for gjør meg redd. Jeg har forsikret min båt i et selskap jeg overhode ikke stoler på. Jeg trodde KNBF for alt det står for kunne gå inn å ordne opp i rotet.Hei Astor Jeg håper du også finner min redegjørelse akseptabel? Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Astor Svart 16.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 (redigert) Hei Astor Jeg håper du også finner min redegjørelse akseptabel? Hilsen Syvert <{POST_SNAPBACK}> Jeg leser hva du skriver. En uheldig situasjon for oss alle. Men! Å svare på hendvendelser og følge opp de som nå har sendt inn skadekrav er et forlangende. Dersom dette ikke gjøres, blir man usikker og engstelig. Vi snakker om mye penger og om båteiere som ønsker å handle båt nå som prisene enda er i vinterdvale. Enig Syverts? Redigert 16.Februar.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
FredT Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 klippet...... Jeg håper du og det øvrige Baatplassfolket, som har vist interesse for Norske Sjø og KNBF, finner ovenstående redegjørelse akseptabel. Norske Sjø og KNBF "står han av" og kommer sterkt tilbake! Hilsen Syvert <{POST_SNAPBACK}> Det som undrer meg er at forsikringstakere ikke får oppgjør for sine skader. Det er vel slik at for å opptre som forsikringsselskap så skal visse garantier være på plass. Har skadelidte ventet på oppgjør i seks mndr. som noen her viser til synes jeg det er på høy tid at disse garantier kommer til anvendelse. mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Avsluttet2 Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Er i markedet for å tegne forsikring og NS var en av de selskapene jeg skulle kontakte. Leser på nettsiden at den er nede pga vedlikehold, prøver å ta kontakt på telefon - men etter å ha prøvd et par dager så gir jeg opp. Så leser jeg denne tråden og blir ikke bare lite irritert. Har brukt rimelig mye tid på å prøve å få kontakt med selskapet uten å lykkes - og så leser jeg at de ikke tar nye forsikringer nå...... ER det det de kaller vedlikehold??? Trodde NS var et seriøst selskap eid av seriøse eiere, men for meg som er ny i markedet på jakt etter min første båtforsikring framstår selskapet pr. idag som en hvilken som helst useriøs intenettsjappe. Helt uaktuelt for meg å prøve å ta kontakt igjen, selv om jeg ikke behøver forsikring før mot slutten av april og at de etter sigende da skal være istand til å tilby meg forsikring. tj Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Hva skal så jeg si, som er dømt til og forsikre i dette selskap! Andre selskaper forsikrer ikke båten dersom jeg ikke er totalkunde Dette irriterer meg noe så j.....lig inn i granskauen Men jeg har da purring fra NS, som derimot langt ifra blir betalt før jeg vet hva som skjer! BASTA! Kjipt og være uten forsikring også da...må jo ha det selvfølgelig! (ellers blir det og sikt på den billigste båten og leve med det) Bare en ørliten utblåsning.......... Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Hva skal så jeg si, som er dømt til og forsikre i dette selskap! Andre selskaper forsikrer ikke båten dersom jeg ikke er totalkunde Dette irriterer meg noe så j.....lig inn i granskauen <{POST_SNAPBACK}> IF forsikrer ihvertfall båt når du ikke er totalkunde. Vil vel tro at Quality Brokers også gjør det. Hvilke selskaper er det som faktisk krever at du er totalkunde? Hadde alle gjort det hadde det hvert kjipt for folk som meg som bare har en forsikring. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 IF forsikrer ihvertfall båt når du ikke er totalkunde. Vil vel tro at Quality Brokers også gjør det. Hvilke selskaper er det som faktisk krever at du er totalkunde? Hadde alle gjort det hadde det hvert kjipt for folk som meg som bare har en forsikring. <{POST_SNAPBACK}> Og hvilket selskap er du forsikret i! Jeg gidder selvfølgelig ikke og tegne innbo,bil,hus...you name it, for og få forsikret båten Sitér dette innlegget Link to post
Syvert Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Jeg leser hva du skriver. En uheldig situasjon for oss alle. Men! Å svare på hendvendelser og følge opp de som nå har sendt inn skadekrav er et forlangende. Dersom dette ikke gjøres, blir man usikker og engstelig. Vi snakker om mye penger og om båteiere som ønsker å handle båt nå som prisene enda er i vinterdvale. Enig Syverts? <{POST_SNAPBACK}> Hei Astor Klart jeg er enig! En samarbeidsavtale blir jo ikke sagt opp på dagen uten grunn.... Som sagt før, skadeoppgjør er Lloyds ansvar, og et internasjonalt finanskonsern kan ikke være bekjent av dette. Ikke Norske Sjø heller... Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
nimbuster Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Til de som skal tegne båtforsikring. Kontakt 3 selskaper, og sett de opp mot hverandre, prut på prisene, og tilslutt har du det beste og billigste tilbudet. Legg gjerne bilen inn også, så får du enda gunstigere tilbud. Husk de fleste er agenter, og ikke ansatt i selskapene. Skjønt det beste vet du aldri, ikke før det kommer til et skadeoppgjør. Jeg har opplevd med de samme betingelsene, og få redusert premien med 60-70 %. Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Er forsikret i IF. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Er forsikret i IF. <{POST_SNAPBACK}> Der har jeg allerede sjekket.....men det gikk jo ikke da! Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Jeg brukte http://www.if.no/web/no/private.nsf/nofram...53?OpenDocument etter å ha fått betingelsene og bestilte der. Neste dag fikk jeg en mail med en bekreftelse på forsikringen og polisen med regning kom noen dager etter. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Jeg brukte http://www.if.no/web/no/private.nsf/nofram...53?OpenDocument etter å ha fått betingelsene og bestilte der. Neste dag fikk jeg en mail med en bekreftelse på forsikringen og polisen med regning kom noen dager etter. <{POST_SNAPBACK}> Ja, har brukt den jeg også! Men har desverre hatt en betalings anmerkining(fillesak) siste tre år og dermed avslag Jeg kan derimot få forsikring i flere andre selskap uten problemer, men må da være totalkunde Etter det jeg skjønner så er småkunder mere til bry, enn det er lønnsomt! Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Er problemet at du har en spesiell båt???? Jeg har ikke møtt noen krav om at jeg må ha flere forsikringer for å forsikre båten. Jeg har vært i kontakt med if, vesta og gjensidige. På listen over de resterende jeg vil prøve meg på er terra og pantenius. Da tror jeg at jeg har innom alle aktuelle. Noen jeg har glemt?? tj Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Er problemet at du har en spesiell båt???? Jeg har ikke møtt noen krav om at jeg må ha flere forsikringer for å forsikre båten. Jeg har vært i kontakt med if, vesta og gjensidige. På listen over de resterende jeg vil prøve meg på er terra og pantenius. Da tror jeg at jeg har innom alle aktuelle. Noen jeg har glemt?? tj <{POST_SNAPBACK}> Har du båten forsikret i samme selskap som noe annet da? Hvis du har det så får du jo ikke noe krav selvfølgelig! Får forsøke meg på noen andre dersom ikke NS får dette i orden snarest! Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Har ikke forsikret båten ennå, men har innhentet tilbud. Det kom klart fram av korrespondansen med selskapene at jeg ikke har andre forsikringer hos dem, men ingen problem med å få tilbud på båtforsikringer. Jeg har altså pr. idag ingen forsikringer i noen av de selskapene jeg har fått tilbud fra. tj Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Har ikke forsikret båten ennå, men har innhentet tilbud. Det kom klart fram av korrespondansen med selskapene at jeg ikke har andre forsikringer hos dem, men ingen problem med å få tilbud på båtforsikringer. Jeg har altså pr. idag ingen forsikringer i noen av de selskapene jeg har fått tilbud fra. tj <{POST_SNAPBACK}> Hyggelig og høre! Da er jeg beroliget for en stund Liker ikke og være uten forsikring, og skjønne heller ikke at folk tør og være foruten! Sitér dette innlegget Link to post
mami Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Jeg har altså pr. idag ingen forsikringer i noen av de selskapene jeg har fått tilbud fra. tj <{POST_SNAPBACK}> Det har vel mest med pris å gjøre, flere forsikringer samlet = mer rabatt! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Det har vel mest med pris å gjøre, flere forsikringer samlet = mer rabatt! <{POST_SNAPBACK}> Tja, det er mulig det! Men NS falt billigst ut for min del! 1700,- pr.år så det er synd hvis det blir noe krøll der nå! Ingen andre kunne matche det, med mindre jeg skaffet flere forsikringer! Men da blir det jo alikevel for dyrt Jeg håper det ordner seg! Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 Jeg har nettopp forlatt Vesta, og de har for meg vært veldig rimelig på båtforsikring. Men jeg fikk ikke lov til å kun beholde båten hos dem, og flytte de andre forsikringene. Forståelig nok kanskje. Har inntrykk av at de har gitt rimelig båtforsikring for å lokke til seg kunder som også har andre ting å forsikre. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2005 (redigert) Hadde det bare vært så enkelt. Mitt eget forsikringsselskap der jeg har alle andre forsikringer er det dyreste og faktisk dobbelt så dyrt som gjensidige.... men nå er vi langt utenfor emnet for tråden.... For å komme litt på sporet igjen, det er desverre bare å registrere at NS for tiden ikke kan levere den varen de lever av å selge og har solgt til sine kunder. Med forbehold om at fakta er riktig og det ikke er tvil om utbetalingen, hvem andre kan tillate seg å utsette betalingen i et halvt år??? Det finnes ingen unskyldninger for slikt. Men om det er slik NS opererer så kan jo kanskje kundene bruke samme praksisen når de skal betale regningene til NS??? Tipper de ikke hadde godtatt det - uansett hvor god grunn en skulle ha for å utsette betalingen. Arrrhhhh dette irriterer meg!!!! Redigert 16.Februar.2005 av tj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 17.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2005 At norske sjø bruker argumenter som "vedlikehold av sider" vi kommer snart tilbake er forståeligt (men ikke akseptabelt) de er nokk red for å miste levebrødet/kundene. Men har ikke KNBF og NSSF represtanter i styret ? hvis så er, er ikke de MEDLEMMENES representanter og burde representere og sørge for informasjon? Brønnøysund Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.