SirAlex Startet 29.September.2012 Del på Facebook Startet 29.September.2012 Hei, Trenger noen råd iforb. med demontering av Motor/Styring før vinteropplag. Jeg har løsnet den ene Store mutteren på enden. (se bilde) Men det kan se ut som det ikke er nok, eller? Noen av dere som har kjennskap til dette? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 Du må løsne den stanga som går fra styrekabelen og opp foran motoren. Løsne den fra styrekabelen så burde den gå ut. Den kan være rusta fast inni røret der da.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
SirAlex Svart 29.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2012 Hei, Takk for svaret. Jeg har løsnet den delen som Du nevnte men ser ikke helt hvordan dette "henger" sammen. Kan dra røret nesten helt ut men det stopper opp før det er helt ute. Se nytt bilde.Skal de store muttrene (En på hver side) også løsnes? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 Er noen år siden jeg drev å Monterte sånn kabel nå. Men husker min var veldig trang.. Måtte slå litt med trekloss og vri litt på den enden som står igjen. Har den bevegelse i det hele tatt? Er det bare vaieren som rører på seg? Prøv å spray en god mengde crc spray inni begge endene og la det stå litt.. Den har sikkert stått montert der en stund? Da setter det seg fast! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 Ser nå at du har vel fått ut den delen som går gjennom motoropphenget? Mangler bare den tuppen som du løsnet til slutt? Prøv å vri litt å slå med en kloss på enden.. Se om det går.. Ikke slå så hardt at noe går i stykker;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
SirAlex Svart 30.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2012 Alle delene er lett bevegelige, men jeg får de ikke ut på noen måte. Røret på første bilde som kommer fra rattet er tynnere enn røret på motsatt side Skal røret på siste bildet dras ut slik jeg har forsøkt eller skal det ut motsatt vei? Er det kun en Mutter som skal løsnes? (første bildet) Sitér dette innlegget Link to post
SirAlex Svart 30.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2012 Hei, Nå er den ute og motoren er trillet inn for iår. Tusen takk for hjelpen, neste år klarer jeg meg kanskje selv også Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.September.2012 Del på Facebook Svart 30.September.2012 Hva ble løsningen for å få den ut da? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
SirAlex Svart 30.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2012 Du fikk meg på riktig spor. Jeg brukte dine veiledninger samt en video på Youtube (som viste hvordan den var satt sammen). Så tok jeg en forlenger fra en skralle å banket med denne på enden av vaieren med en hammer, da kom hele huset ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.