hs74 Startet 29.September.2012 Del på Facebook Startet 29.September.2012 I påvente av båt/båtplasser ønsker jeg å bedrive min favorittsyssel fiske, fra land. Tar gjerne imot tips til gode sjøfiskeplasser fra land i Bergensområdet. Fisker gjerne etter fisker i torskefamilien så det er en fordel med steder som går brådypt ned fra land. I tillegg lurer jeg på om det er mulig å sette krabbeteiner fra land? Bør naturligvis være på plasser der ikke særlig mange ferdes. Tenkte å binde fast teinetauet til en stein e.l. MEN er det lovlig å gjøre dette hvis man merker med en lapp festet på tauet, eller må man bruke bøye? (ifall det siste henger hele prosjektet i en tynn tråd så sant man ikke har en veldig lang båtshake..) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 Rongesund er en grei plass å fiske på. Hvis du skriver i hvilken bydel du bor er det kanskje lettere å svare. Sitér dette innlegget Link to post
hs74 Svart 29.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2012 (redigert) Bor nær Bergen sentrum men har bil, og tar gjerne en god kjøretur for å komme til bra plasser. HAr fisket på Rongesund tidligere, uten hell, og oppdaget ofte at jeg ikke får dradd inn snøret fordi sluken dras ned i noen vanvittige strømmer. Erfarer best resultater der det går direkte minst 30-40 meter ned til bunn fra fiskeplassen på land. Men det gjelder å finne noen slike plasser, og det er en stor utfordring når 98% av kyststripen i Bergensområdet er privatisert. Send gjerne link til kart med markørpå finn.no hvis dere har noen bra plasser å dele. Redigert 29.September.2012 av hs74 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 Hva med Steinestøkaien? Foten av Salhusbroen? Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 prøv fiskersiden.no, er endel fra området som skriver fine rapporter der. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
junior 1 Svart 30.September.2012 Del på Facebook Svart 30.September.2012 Hei Du kanjo forsøke under Sotra broen, Kvarven, på vest siden av Ramsøy, ved Herdla broen, Straumsundet i Øygarden, Turøy og flere steder i Øygarden. det er mange steder bare en tenker litt etter. Sitér dette innlegget Link to post
Bkberbesen Svart 9.Januar.2013 Del på Facebook Svart 9.Januar.2013 Under s.straumsunedt bro i Øygarden. Ca 10 min bvidere etter Rong. Fantastisk bra plass. På sørsiden er det brådypt når man er under broen. Fått mye fin torsk og lyr der. Rognesundet er en heller dårlig plass da det er mye planter i sjøen, men en populær pale plass for nybegynnere, du får lett fisk høyt i vannet der. Under s.straumsunder kan det og være mye strøm, men går greit med tung sluk. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 9.Januar.2013 Del på Facebook Svart 9.Januar.2013 Ett tips for å finne nye steder selv : Gå på http://kart.gulesider.no/ Velg sjøkart. Finn steder som passer med ønskede dybder. Trykk Flyfoto, og sjekk om det er begyggelse på land, og hvordan det ser ut å komme til. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
-morten- Svart 9.Januar.2013 Del på Facebook Svart 9.Januar.2013 prøv fiskersiden.no, er endel fra området som skriver fine rapporter der. Siden er kjempebra og kan anbefales! Jeg er ikke veldig ivrig fisker men er interessert likevel. Har bare lett havfiskeutstyr. Du kommer helt sikkert i kontakt med likesinnede der! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Pescador1 Svart 9.Januar.2013 Del på Facebook Svart 9.Januar.2013 (redigert) Siden er kjempebra og kan anbefales! Jeg er ikke veldig ivrig fisker men er interessert likevel. Har bare lett havfiskeutstyr.Du kommer helt sikkert i kontakt med likesinnede der! Det stemmer og alle blir ønsked velkommen :). Sidene er ren sportsfiskeside, så vær nøye før man spør om garn og slik... ;) Mye kunnskap i disse sidene og som med glede formidles til båtfolket :) Redigert 9.Januar.2013 av Pescador1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 9.Januar.2013 Del på Facebook Svart 9.Januar.2013 Om det er andre i Bergensområdet som vil fiske fra land eller som har båt å fiske fra, men som ikkje gidder å fiske aleine, så bare ta kontakt. Eg har stort sett kvar ettermiddag ledig, men sliter med å komme meg ut på tur aleine. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.