Jump to content

Transport av Viknes 880 Grimstad-Førde. Båt, vei, gå selv?

G.N

Recommended Posts

Leieskipper kan jo bli dyrt om været er usikkert, kjedelig å måtte betale for at skipperen skal ligge i Grimstad å vente. Ville definitivt tatt turen selv, hentetur er en morsom måte å bli kjent med ny båt på, en "pangstart" på ditt liv med nybåten! Om du er usikker på å ta turen selv ville jeg undersøkt med fraktebåt.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Den tåler litt sjø au den, så den turen hadde jeg foretrukket å ta selv. I så måte ønsker jeg deg god tur, og jeg tror jeg snakker på vegne av mange når jeg sier at en hentetråd stinn av fotos fra turen blir verdsatt så det holder. :pray: . hehehe Redigert av Lovart låring (see edit history)

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

Hvilken båt har du erfaring med fra tidligere ?

Når det gjelder yr.no så har jeg en formaning... Ikke stol på yr.no når det gjelder overfart over lange strekk som for eksempel Jæren. Skaff deg en midlertidig konto på theyr.tv eller bruk ocean.dmi.dk som primærkilde for vind og bølgehøyde på sør vestlandet. Eventuellt bruk weatherunderground.com

SailorBoy

Var i samme situasjon selv for 4 år siden. Skulle gå med min 880, men været ga ikke åpning for å gå. Endte med å transportere på lastebil. Betalte 14.000,- Og dette var ikke mange lappene ifra det jeg estimerte i reis, diesel, proviant etc. Hadde 14 dager i oktober, og det var kuling.. Kjøpte båt ny hos forhandler, og de kunne frakte båt endte på sjøen eller trailer for 14,000,-. (De transporterte vanligvis selv på sjøveien), men valgte lastebil, pga det var en høst med kuling. Er det fint vær, er det ingenting problem. Husk å drener deisel tank og sørg for at diesel filtrene er skiftet, så er det bare å kjøre i vei. Det er en god sjø båt. 14-18 er behagelig marsj. Har 600t på telleren og har godt i mye vær.

Var på sørlandet i går og prøvekjørde og besiktiget båt. Vart kjøp hos Grimstad bådsenter. Viknes 880 06 mod

Og det er ikkje kødd at det er teppebombet med teiner, har tenkt på det som en mild overdrivelse men det er det ikkje.

Turen heim blir slik.

Leiger en lokal skipper som Bådsenteret har ordnet til Stavanger, flyr ned og tar turen fra Stavanger - Førde.

Redigert av G.N (see edit history)

Er på hentetur selv, Skjebergkilen -Sveio, kom til Arendal i går og ligger nå i Lillesand.

Har hatt en fin tur så langt, men det er helt riktig det som er kommet frem ang. hummerteiner. De ligger tett som haggel og krever årvåkne øyne fra 1fender:-)

Turen videre går som været bestemmer, vi har god tid og tar det som en fin båtferie og koser oss langs veien.

Gratulerer med ny båt!

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...