peterka Startet 1.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 1.Oktober.2012 Eg har nettopp tatt opp båten for vinteren. Eg trudde det var bare å spyle den under, men dessverre så har det kommet noko blåsvart flekker under. Ser nesten ut som heksesot. Dette er vel vanligt, men det er jo nesten umuligt å fjerne. Er det noko vindundermiddel for fjerning av dette svarte inngrodde dritten? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 1.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2012 Jeg skjønner det slik at du ikke har bunnstoff. Vel... et bilde eller tre ville gitt oss litt mer å gå på når det gjelder å stille diagnose. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
peterka Svart 2.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2012 Eg skal prøve å ta nokon bilder, men det er bunnstoff. Eg la på 2 lag med Jotun Non-Stop for 2 år siden. Dette la eg oppå gammel bunnsmurning som var på båten. Må vel legge 2 nye lag til nesteår. Spørs om eg må bruke eit fint pussepapir for å få vekk desse mørke svarte flekkene. Det er vel ein slags dritt som er innegrodd i bunnsmurningen?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2012 Hvorfor legge to lag nytt bunnstoff? Bare flekk der det er slitt, så slipper du å bygge opp tykke lag. Selvpolerende bunnstoff er effektivt så lenge det er stoff igjen. Dritt skrubber og vasker du vekk. Som en siste utvei kan du slipe ja. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.