Jump to content

Uffffff, leverans forsinkelse


joelle

Recommended Posts

Med all respekt for Lunde Båt, dette er totalt meningsløst.  Med mindre det er positivt og uttrykkelig avtalt at båten ikke leveres ferdig rigget, så skal den selvsagt være rigget ved levering.  Hvis Lunde Båt er så grenseløst amatørmessig anlagt som Joelles referat tyder på, så har de ganske enkelt ikke livets rett.

 

Det sammne som er sagt over gjelder naturligvis også leveringstidspunktet.

 

Kanskje det beste, Joelle, er å gi dem en klar melding  om at de har å holde seg til avtalen, ellers vil det få konsekvenser for dem.  Både i "rettslig" henseende og i form av negativ omtale. 

 

Det er mulig de vil fnyse av det siste siden de selger båter som hakka møkk.  Men til det er kun å replisere at de nå setter standarden for sin overholdelse av avtaler og trofasthet mot lovnader til kunder ... og det er disse manglende evnene som kommer til å feie dem av banen til slutt.  Kanskje ikke i dag, kanskje ikke i morgen ... men litt lenger fremme i veien.

 

Ad det første kan du true dem med å dekningskontrahere annetsteds og kreve erstatning for absolutt alle utlegg og alt tidsspille/tapt arbeidsfortjenese som følge av misligholdet (forsinkelsen + antesipert (forventet) mangelfull levering)  I fall det blir til levering av båt urigget, må de påregne en saftig regning fra din side for rigging av båten med kvalitetssikring fra vedkommende du velger til å gjøre dette arbeidet for deg, og som skal stå rettslig ansvarlig for sitt arbeide overfor deg.

 

Det er bare å kjøre på, Joelle.  Hils dem gjerne fra meg.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ska ta ett snakk med sviger far som er jurist og be han forfatte ett brev til dem vedrørende hele saken, der han sikker kommer få med seg allt som er.

 

Men det skall bli interesant og se rent juridiskt hva som skjer hvis jeg henter båten oppe på Lillestrøm, og hva di kan gjøre siden jeg har ett kjøpe kontrakt og kvittering på att båten er betalt.

Link to post
Share on other sites

Jeg ska ta ett snakk med sviger far som er jurist og be han forfatte ett brev til dem vedrørende hele saken, der han sikker kommer få med seg allt som er.

 

Men det skall bli interesant og se rent juridiskt hva som skjer hvis jeg henter båten oppe på Lillestrøm, og hva di kan gjøre siden jeg har ett kjøpe kontrakt og kvittering på att båten er betalt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har hørt om to stykker som kjøper Bavaria fra Lunde Båt, begge to har hatt en lang rekke med problemer, forsinkelser og ekstraarbeid.

 

Synes Bavaria virker å svært mye båt for pengene, men jeg hadde haldri handlet med Lunde. Lurer på om Bavaria er klar over praksisen til sin Norske (ene?)-forhandler. Nå selger jo Lunde en masse båter, men det kommer nok ikke til å vare dersom de ikke tar et intert oppgjør med sin kundebehandling. Håper du får en skikkelig erstatning for alle forsinkelser og at Lunde får opp øynene for all den negative publisistet de skaffer seg.

 

1/2-geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt om to stykker som kjøper Bavaria fra Lunde Båt, begge to har hatt en lang rekke med problemer, forsinkelser og ekstraarbeid.

 

Synes Bavaria virker å svært mye båt for pengene, men jeg hadde haldri handlet med Lunde. Lurer på om Bavaria er klar over praksisen til sin Norske (ene?)-forhandler. Nå selger jo Lunde en masse båter, men det kommer nok ikke til å vare dersom de ikke tar et intert oppgjør med sin kundebehandling. Håper du får en skikkelig erstatning for alle forsinkelser og at Lunde får opp øynene for all den negative publisistet de skaffer seg.

 

1/2-geir

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg trur ikke erstatning er noe att snakke om her.

 

Det blir mest sannsynligt att jeg tar båten rett fra messa og hjem. Ett alternativ er ju att la den stå i Asker, men nekte dem att vise dem frem i og med att di ikke håller seg til det som er avtalt.

Link to post
Share on other sites

Jeg trur ikke erstatning er noe att snakke om her.

 

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, du SKAL ha erstatning.

 

Du har kjøpt en vare som er mangelfull, samt er påført ulemper i den grad du har brukt arbeidstid/fritid/telefon/etc., som skal belastes selskapet.

 

Båtadvokaten angir dette, og jeg er helt enig i hans innlegg.

 

Dersom du hadde kjøpt en bil samt investert i stereo, hengerfeste etc., og dette i kontrakt selvsagt inkluderte montering av forretningen. Dersom dette lå i deler i bilen når du henter denne til avtalt tid, blir man selvsagt provosert og forlanger enten full montering umiddelbart, eller refundert deler av kjøpesum grunnet mangler.

 

Jeg har nevnt det før, og nevner det igjen. Du er en utrolig tålmodig person. Nå skal du vise at du kan være kunden fra helv.... som nevnt ovenfor, men det er ikke sikkert at det ikke blir tapere utav dette, da Lunde kanskje får seg en tankevekker som gjør at de kvalitetssikrer arbeidet sitt på en bedre måte slik at andre kunder slipper å måtte oppleve det du opplever........ Det nevnes jo i et innlegg at der er andre kunder som sliter med denne leverandøren..

 

Som Suzuki skriver "Heia Joelle, heia Joelle !", så tilfører jeg STÅ PÅ KRAVA !!

Link to post
Share on other sites

Hvis det er lov å synse litt her i ren medfølelse med deg Joelle så synes jeg at du har opptrått utrolig ryddig slik du har fremstilt saken.

Du er rimelig overfor forhandler og tilbyr mye mer enn de kan forvente når du vil ønske forhandler og selger velkommen til å se på båten. Om du da ikke er av samme ulla som meg. Ved første besøk hadde jeg i klare ordelag forklart til den nye kunden hvordan forhandleren behandler sine kunder og godtet meg når selgereren hadde stått der og krympet seg. Flere besøk hadde du sikkert ikke fått :-)

Jeg synes også at forhandleren slipper utrolig billig om du tar med deg båten og rigger den selv. Jeg hadde kontaktet et firma, fått en pris og presentert den for Lunde. Da vet de i alle fall hva det kommer til å koste dem.

Jeg tror også du tenker rett når du ikke tenker erstatning, men utgifter og timebetaling for egeninnsatsen for det de skulle ha gjort har du vel tenkt å presentere for dem?

 

Tror faktisk du kan komme ut av dette som "vinner" i den forstand at du får båten din ferdig rigget på sjøen uten store forsinkelser, at du ikke får ekstrautgifter og at du, når alt er over, har en god følelse. Det det koster er tid, irritasjon og egeninnsats i forhold til forhandler. Den største taperen her blir nok Lunde.

 

Oki, det var mine tanker for det det var verdt - sympati har du i alle fall

 

tj

Link to post
Share on other sites

Joelle:

 

Jeg har nå gått gjennom hele tråden her på nytt. Den er lang, og jeg har desverre ramla litt av lasset.

Prøver meg på en oppsummering.

 

Oppfatter jeg det riktig hvis:

 

1. Du har forpliktet deg skriftlig til å la Lunde stille ut båten under messa

2. Du har forpliktet deg skriftlig til å la Lunde vise fram båten til potensielle kunder i 2 uker etter messa.

 

3. Lunde har forpliktet seg muntlig til å levere båten ferdig rigget

4. Det står ikke spesifisert i kontrakten hvor båten skal være i de to ukene den skal vises fram

5. På grunn av forsinket del leveranse (rigg) har Lunde nå gått vekk fra pkt 3.

 

Er dette riktig, og er ting her jeg ikke har fått med meg i forhold til det som har med avtaler å gjøre?

Link to post
Share on other sites

Joelle:

 

Jeg har nå gått gjennom hele tråden her på nytt. Den er lang, og jeg har desverre ramla litt av lasset.

Prøver meg på en oppsummering. 

 

Oppfatter jeg det riktig hvis:

 

1. Du har forpliktet deg skriftlig til å la Lunde stille ut båten under messa

2. Du har forpliktet deg skriftlig til å la Lunde vise fram båten til potensielle kunder i 2 uker etter messa.

 

3. Lunde har forpliktet seg muntlig til å levere båten ferdig rigget

4. Det står ikke spesifisert i kontrakten hvor båten skal være i de to ukene den skal vises fram

5. På grunn av forsinket del leveranse (rigg) har Lunde nå gått vekk fra pkt 3.

 

Er dette riktig, og er ting her jeg ikke har fått med meg i forhold til det som har med avtaler å gjøre?

<{POST_SNAPBACK}>

Helt riktigt oppfattet
Link to post
Share on other sites

Uff og huff.....og jeg som tenkte at her har vi et bra kjøp av båt.

 

Noen som har erfaring med den andre forhandleren Njaa i Stavanger?

 

Skal nå uansett på messen i Oslo og sjekke ut båten. Får virkelig håpe dette ordner seg når Lunde får tenkt seg litt om. Kan ikke helt skjønne at det skal være vits i å provosere kunden og alle hans båtvenner på Baatplassen for å spare noen få timers arbeid man kanskje kan vri seg unna.

 

Sendte for øvrig en mail til Lunde før helgen og ba om prisliste på ekstrautstyr og større motor i Bavaria 30. Har enda ikke hørt noe...

Link to post
Share on other sites

Ikke godt å si. Har alltid hørt mye godt om Lunde, men nå sitter jeg med et helt annet intrykk. Hvordan blir reklamen hvis mange til stadiget snakker passe høyt om dette på messa ?

<{POST_SNAPBACK}>

:lol: det var en av di bedre. Tenk er selgern som står der som får hint etter hint om att folk kjenner til hva som skjer etter att du har signert og betalt. Hvis jeg hadde stått der hadde jeg blitt passe flakkende med blikken.
Link to post
Share on other sites

Tillater meg å peke på hjemmesiden til rhea

http://www.rhea.tk/

og hvordan han mottok båten sin.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Fantastisk historie. Aldeles hjertevarmende! Bet meg selvsagt best merke i dette:

 

«Med den ensidige prisfokus som vi nå ser fra enkelte tyske og franske båter kan vi risikere at kvalitetsdimensjonen kommer fullstendig i skyggen av prisfokus. Her har vi båteiere et ansvar og må passe på. En for sterk utvikling i den retningen vil ingen tjene på og vi kan til slutt sitte igjen med farlige båter. Vi må forlange at kvalitet og antall fot også i fremtiden må være like viktige kriterier i forhold til prisen».

 

Tiltredes! :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hva om vi alle stakk innom standen til Lunde Båt på messa og lot de forstå at noen Bavaria-handel med den enkelte av oss kan det nok ikke bli, med den kundebehandling de gir Joelle (og andre?).

<{POST_SNAPBACK}>

 

Besnærende tanke, men det ville vel bare føre Lunde enda dypere ned i skyttergraven. Kanskje er det bedre å ta dem med det gode? Men sannelig svinner den alminnelige good-will fort her ... :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hva om vi alle stakk innom standen til Lunde Båt på messa og lot de forstå at noen Bavaria-handel med den enkelte av oss kan det nok ikke bli, med den kundebehandling de gir Joelle (og andre?).

Hva med emblem på jakka med en logo som symboliserer "Nei til Lunde"?

Det ville vakt oppsikt :lol:

Link to post
Share on other sites

Hentet fra Lunde Båt sin hjemmeside ..........

 

Vårt motto i Lunde Båt AS har siden starten vært at "Vi vil gjøre alt vi kan for å tilfredsstille våre kunders ønsker både før og etter en handel". Når en kunde fra våre første år tar kontakt, gleder det oss å kunne stå til tjeneste med levering av reservedeler eller tips om forbedringer som er gjort siden den gang. Vårt nettverk av samarbeidspartnere gjør oss i stand til å yte deg den beste service. Vi har etter mange år i bransjen erfart at den beste markedsføring er fornøyde kunder, og håper at du som kunde vil få oppleve hva vi legger i begrepet oppfølging og personlig service.

 

Stemmer kanskje ikke helt dette da ........ !

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Hentet fra Lunde Båt sin hjemmeside ..........

 

Vårt motto i Lunde Båt AS har siden starten vært at "Vi vil gjøre alt vi kan for å tilfredsstille våre kunders ønsker både før og etter en handel". Når en kunde fra våre første år tar kontakt, gleder det oss å kunne stå til tjeneste med levering av reservedeler eller tips om forbedringer som er gjort siden den gang. Vårt nettverk av samarbeidspartnere gjør oss i stand til å yte deg den beste service. Vi har etter mange år i bransjen erfart at den beste markedsføring er fornøyde kunder, og håper at du som kunde vil få oppleve hva vi legger i begrepet oppfølging og personlig service.

 

Stemmer kanskje ikke helt dette da ........ !

<{POST_SNAPBACK}>

:lol: Di burde kanskje endre det til følgende:

Vårt motto i Lunde Båt AS har siden starten vært at "Vi vil ikke gjøre for å tilfredsstille våre kunders ønsker etter att di har betalt og signert kontrakten.". Når en kunde fra våre første år ikke tar kontakt, gleder det oss. Siden vi alerede har tjent våre penger.

Bortsett fra når vi kan stå til tjeneste med levering av reservedeler til høye priser.

Vårt nettverk av samarbeidspartnere gjør oss ikke i stand til å yte deg den beste service. Vi har etter mange år i bransjen erfart at den beste markedsføring er fornøyde kunder,(men dette bryr vi oss ikke om) og håper at du som kunde vil få oppleve hva vi legger i begrepet oppfølging og personlig service, og gi oss tips om ordan det gjøres siden vi ikke har en peiling på dette.

 

Fra spøk til allvor, nå er dette blitt en lang streng, men jeg kan forsatt ikke se att en eneste medlemm her inne har vært uenig med denne kritikken mot Lunde Båt.

Jeg kommer definitivt føre opp denne under "forettninger jeg har hatt dårlig erfaring med" for att eventuelle fremtidige kjøpere får en mulighet att lese mer en det sjøl skrytet som står på deres hjemme side.

Link to post
Share on other sites

:flag: Hei

Ser at det savnes positive tilbakemeldinger i forbindelse med Lunde Båt

 

Vi kjøpte en Bavaria 34 fra Lunde båt i 99 med leveringvåren 2000. De problemene vi hadde med båten ble greit ordnet via firma i Kristiansand, og våre erfaringer er generelt gode. Inntryket vi fikk fra firmaet som utførte disse arbeidene var at det var enlere å få utført reklamasjoner mot Lunde båt enn mot den andre importøren. (Mye av problemene våre var knyttet til arbeider utført i Danmark av en tdligere samarbeidspartner til Lunde båt.)

Når det gjelder priser på deler har jeg kun erfaring med landstrømkontakt. Denne fikk jeg til en brøkdel av prisen i Italia.

Dette ligger noen år tilbake i tid, men mine erfaringer er bare positive angående både reklamasjoner og spørsmål av teknisk art.

 

I forbindelse med langtur 2002-03 fikk vi assistanse i tekniske spørsmål og hjelp til å løse problemer med overivrige Østerrikske tollere ifm hjemtransport av båten.

 

Har forøvrig ingen problemer med å handle hos Lunde båt igjen. Det vil bli et prisspørsmål opp mot hva forhandlere i bla Nederland kan tilby. Disse har hatt gunstige priser på nye båter.

 

 

Mvh Bjørn

 

www.seiltursiden.com

Link to post
Share on other sites

Hei Joelle,

 

forferdelig trist sak dette. Her må du da virkelig få avkortet nybåtgleden :cryin: .

 

Kjøpte selv motorbåt hos Lunde Båt i fjor høst, og selv om grunnlaget for den personlige erfaringen med Lunde Båt foreløpig ikke er all verden, har alt gått knirkefritt hittil. Respons og tilbakemeldinger har kommet umiddelbart, av avtaler og tidspunkter er overholdt.

Båten ligger nå i utstillingshallen til Lunde Båt i Leangbukta for sjøsetting i mai (leveres ferdig stoffet og sjøsatt).

 

Før vi bestilte hos Lunde Båt i fjor, tok vi flere runder i forskjellige båthavner for å oppsøke Bavaria eiere ettersom også vi kom over en del kritiske "serieproduksjonsbeskrivelser".

Ingen av de Bavaria eierene (både motor- og seilbåt eiere) vi snakket med hadde noe å utsette på verken kvalitet eller Lunde Båt som leverandør. De få Bavaria oppføringene i erfaringsdatabasen virker jo også rimelig positive.

 

Etter det jeg har hørt har Lunde Båt jobbet aktivt med bedring av både bemanningsituasjon og service/opplagstilbud for å møte den enorme salgsuksessen de har hatt.

 

Følger saken din med spenning, og håper og tror at Lunde Båt ordner opp i dette :cheers: .

 

(Mener IKKE å forsvare Lunde Båts dårlige behandling av deg Joelle, men synes denne tråden ble i overkant svart.)

Mvh Aquarius

Link to post
Share on other sites

Hei Joelle,

 

forferdelig trist sak dette. Her må du da virkelig få avkortet nybåtgleden  :cryin: .

 

Kjøpte selv motorbåt hos Lunde Båt i fjor høst, og selv om grunnlaget for den personlige erfaringen med Lunde Båt foreløpig ikke er all verden, har alt gått knirkefritt hittil. Respons og tilbakemeldinger har kommet umiddelbart, av avtaler og tidspunkter er overholdt.

Båten ligger nå i utstillingshallen til Lunde Båt i Leangbukta for sjøsetting i mai (leveres ferdig stoffet og sjøsatt).

 

Før vi bestilte hos Lunde Båt i fjor, tok vi flere runder i forskjellige båthavner for å oppsøke Bavaria eiere ettersom også vi kom over en del kritiske "serieproduksjonsbeskrivelser".

Ingen av de Bavaria eierene (både motor- og seilbåt eiere) vi snakket med hadde noe å utsette på verken kvalitet eller Lunde Båt som leverandør. De få Bavaria oppføringene i erfaringsdatabasen virker jo også rimelig positive.

 

Etter det jeg har hørt har Lunde Båt jobbet aktivt med bedring av både bemanningsituasjon og service/opplagstilbud for å møte den enorme salgsuksessen de har hatt.

 

Følger saken din med spenning, og håper og tror at Lunde Båt ordner opp i dette  :cheers: .

 

(Mener IKKE å forsvare Lunde Båts dårlige behandling av deg Joelle, men synes denne tråden ble i overkant svart.)

<{POST_SNAPBACK}>

Hei du,

 

jeg er helt enig med deg om att vi ikke skall male hele Lunde sort.

Min følelese her er att jeg for og si det milt har vært uheldig med selgern.

 

Di som har følgt strengen her har ju blitt oppdatert på hvilke utfodringer jeg har hatt.

 

Jeg trodde ju att den eneste utfordringen vi hadde kvar var dette med riggen, men nei da.

 

Glad og spent drog jeg til messa idag for att se min nye båt, betalte meg in til tross for att ejg var lovet gratis biletter av Lunde.

 

Møter Asbjørn fra Lunde utenfor min båt (kjempe kar, hyggelig, blid, og alltid en historie og fortelle), han ser til sånn att vi kommer oss fort ombord i båten. Kikker ute i cockpitt, ser kjempe bra ut, kommer ned i båten, og der att di har det stoff som jeg har bestillt på sitte putene og madrasser i forpik og akter lugar, men har satt in ett eller annet blå hvitt stripet stoff på rygg støden.

 

Jeg syntes att greit nokk ikke noe stort problem her er det bare for Lunde og få opp nye rygg stød fra Tyskland.

Påpekte dette for Asbjørn, som svarte ikke noen problemer, dette fikser vi så snart messa er over, men nevn det til xxx (navnet på selger). Jeg gikk bort til xxx og fortalte problemet, og fikk bare svaret att det stoffet som er der er det som kommer, ferdig med det. Jeg sa att jeg trur att vi tar dette etter messa og sjekker med Tyskland.

"Nei det trengs ikke, jeg har arbeidet med dem i seks år nå og jeg vet att vi ikke får noen nye ryggstød derfra", jeg sa på nytt att dette burde du sjekke når du får mulighet etter messa.

 

Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var og sjekke kontrakten, og jo da der står det "putestoff: Laguan blue" ikke noe om noen hvite striper eller andre varianter.

 

Ska bli interesant og se når denne parodien på båt salg er ferdigt.

 

Men jeg må her understreke att jeg trur personlig att det er selgern som er helt ræxx i dette fallet, men på samme gang har jeg informert daglig leder med ett fire siders brev uten att det resulterte i mer en att han sende det videre til selgern.

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke at du har slik tålmodighet, Joelle. Var det meg hadde jeg sporenstreks forlangt et møte med daglig leder hvor vi gikk gjennom kontrakten og avtalt leveranse, og i et felles signert dekoument beskrev hvordan leveransen skulle fullføres, herunder frister og hva Lunde skulle levere av ymse slag. Og hvis vedk. selger er ufyselig å ha med å gjøre så ville jeg forlangt vedk. tatt av saken og en annen til å fullføre.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...