Jump to content

Uffffff, leverans forsinkelse


joelle

Recommended Posts

Kan bare si en ting... Beundrer din tolmodighet.

Håper du kommer til å bli fornøyd en gang........................ med båten om ikke med selger

Redigert av bmo (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Kan bare si en ting... Beundrer din tolmodighet.

Håper du kommer til å bli fornøyd en gang........................ med båten om ikke med selger

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er sikker på att jeg blir fornøid med båten men trur ikke jeg blir fornøid med han som er ansvarlig for mitt salg.

 

Men episoden idag viser bare att det er ikke jeg som er kunden fra helvete uten det er han som er selgern fra helvete.

Link to post
Share on other sites

det er han som er selgern fra helvete.

<{POST_SNAPBACK}>

Uansett hva/hvem hos Lune Båt som er problemet er det Lunde båt som bedrift som har et problem. Du har kjøpt båt av Lunde Båt - ikke av deres selger. Å relatere dette til at selgeren er ubrukelig er etter min mening ikke relevant - for selgeren er firmaets representant.

 

Uansett - det er opp til deg hvordan du håndterer dette. Jeg hadde ikke hatt din tålmodighet. Vær obs på at din tålmodighet fort kan misbrukes av Lunde. I en presset situasjon prioriterer alltid selskapene de kundene de vet skaper problemer om noe er feil. De snille kundene - dvs de kundene selgerne vet at de kan holde med godt snakk - de blir ikke prioritert. At daglig leder bare sender ditt 4 siders lange brev til selgeren - når brevet er rettet til han - det er arrogant.

 

Jeg tollerere ikke noen som helst avvik når jeg kjøper båt, det er jeg svært klar på. Det vet selgerne som jeg har kjøpt av og det vet Nidelv som har laget våre to båter. Det er et sterkt argument for at også neste båt blir kjøpt der (men da må Nidelv få ut fingern og utvikle en ny båt i 32-35 fot - for etter å ha kikket nøye på 320 Cruiser på messa konkluderte jeg at :nonod: ikke er båten for oss)

 

Etter min mening har du et glimrende utgangspunkt for å presse Lunde for noen store lapper - eller eventuelt en gratis kartplotter e.l.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var på messen i dag og traff tilfeldigvis Joelle ombord i båten hans akkurat når han oppdaget at det var feil stoff på putene!

 

Synes båten din var veldig fin. På mange måter større enn 32 etter min mening. Dette vil nok bli en suksess og jeg tror nok Joelle blir fornøyd med selve båten etterhvert.

 

Registrerte også stor forskjell på selgerne hos Lunde. Noen var kjempehjelpsomme og raske med å sette opp pristilbud mens andre bare trakk på skuldrene.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Var på messen i dag og traff tilfeldigvis Joelle ombord i båten hans akkurat når han oppdaget at det var feil stoff på putene!

 

Synes båten din var veldig fin. På mange måter større enn 32 etter min mening. Dette vil nok bli en suksess og jeg tror nok Joelle blir fornøyd med selve båten etterhvert.

 

Registrerte også stor forskjell på selgerne hos Lunde. Noen var kjempehjelpsomme og raske med å sette opp pristilbud mens andre bare trakk på skuldrene.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei du,

hyggeligt att møte deg. Håper du skjønner att jeg var litt distre når vi møttes. Ny båt, masse trøbbel. Feil stoff osv. osv.

 

Tenkte legge opp bilder av det "lille" aviket i forhåll til det jeg har bestillt. Det mørke blå stoffet ni ser på 1021 er det som står i kontrakten, og siden har vi det stripete 1017. Har en sønn på ni måneder, tenk disse små hender med litt av hvert på dem krabbe rundt i sofaen der....................

https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2429/IMG_1017.gif

https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2429/IMG_1021.gif

Redigert av joelle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei du,

hyggeligt att møte deg. Håper du skjønner att jeg var litt distre når vi møttes.

hehe....var artig å observere deg stige ombord for første gang og ta skuta i øyesyn! Var vel nesten litt som julaften?

 

Uansett ordner nok dette med putene seg også. Drøyer det noen måneder før du får de rette putene får du heller tenke på at nå har du slitt ned noen puter som ikke er dine en stund først.

 

Ikke rart Lunde gjerne ville ha deg til å heve kjøpet. Ene selgeren jeg snakket med klagde fælt på at de ikke hadde flere båter. Han mente de kunne solgt drøssevis om de hadde hatt for levering til sommeren.

Link to post
Share on other sites

hehe....var artig å observere deg stige ombord for første gang og ta skuta i øyesyn! Var vel nesten litt som julaften?

 

Uansett ordner nok dette med putene seg også. Drøyer det noen måneder før du får de rette putene får du heller tenke på at nå har du slitt ned noen puter som ikke er dine en stund først.

 

Ikke rart Lunde gjerne ville ha deg til å heve kjøpet. Ene selgeren jeg snakket med klagde fælt på at de ikke hadde flere båter. Han mente de kunne solgt drøssevis om de hadde hatt for levering til sommeren.

<{POST_SNAPBACK}>

Utfodringen nå er ju att han som er ansvarlig for salget bare sa att sånn er det. det er disse putene som kommer med standard båt. Dette til tross att han sjøl har skrevet hva for type av stoff som ska va i på kontrakten. Jeg må si att han som stog vid båten tok det på en bedre måte han sa, jeg har antegnet det, men kan vi ta det etter messa.

Det er det jeg mener med att jeg er rimelig sikker på att jeg ikke hadde hatt disse problemene hvis jeg hadde hatt en selger som var pro kunder.

Tenker att jeg spiller balla videre til daglig leder på mandag og ber om ett møte, vi to.

Link to post
Share on other sites

Tenker att jeg spiller balla videre til daglig leder på mandag og ber om ett møte, vi to.

<{POST_SNAPBACK}>

Høres ut som det eneste fornuftige. Du har åpenbart ikke tillit til den aktuelle selgeren og da bør du kunne få en ny kontaktperson i firmaet.

 

Problemet er kanskje at selgerne lønnes kun etter prestasjon gjennom provisjonslønn. Da blir det raskt kortsiktig tenkning... :nonod:

Link to post
Share on other sites

Problemet er kanskje at selgerne lønnes kun etter prestasjon gjennom provisjonslønn. Da blir det raskt kortsiktig tenkning...  :nonod:

<{POST_SNAPBACK}>

Dette er som å pisse i bukse når det er kalt. Det blir fort varmt - også blir det veldig kald senere.

 

Lune båt må rydde i dette på en skikkelig måte. Er det blitt tipset om denne tråden til Lunde Båt slik Ingar pleier å gjøre?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette er som å pisse i bukse når det er kalt. Det blir fort varmt - også blir det veldig kald senere.

 

Lune båt må rydde i dette på en skikkelig måte. Er det blitt tipset om denne tråden til Lunde Båt slik Ingar pleier å gjøre?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ikke "tipset" dem om den siden jeg føler att di ska ha en mulighet att rydde opp internt.
Link to post
Share on other sites

Utfodringen nå er ju att han som er ansvarlig for salget bare sa att sånn er det. det er disse putene som kommer med standard båt. Dette til tross att han sjøl har skrevet hva for type av stoff som ska va i på kontrakten.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du hørt makan til vrøvl! Det grenser til stupiditet når selger/firma ikke sørger for å formidle videre til produsenten hva de selv spesifiserer i kontrakten.

Bare det å prøve å avfeie det med at "sånn er det bare" er helt utillatelig - og selvsagt også

helt uholdbart juridisk.

Som flere har vært inne på her. Lunde vil nok svært gjerne gjøre det så "surt" for deg at du hever kontrakten. Rådet også fra meg må bli: Stå på - krev kontrakten oppfylt - og erstatning for de omkostninger du pådrar seg som følge av misligholdt kontrakt fra selgers side.

Viktigere - du fikk jo svært tydelige råd fra båtadvokaten. Rådene fra ham tror jeg du bør vektlegge mye mer enn de du får fra meg og andre synsere ;-((

 

Synes Lunde i stor grad på båtmessen burde bli bombardert med spørsmål om slike ting som ikke å

ville overholde inngåtte kontrakter er vanlig hos dem.

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Hei Joelle.

Noen sier du er veldig tålmodig. Jeg synes du er tafatt. Slik situasjonen nå fortoner seg: Tror du det blir bedre sånn helt av seg selv? At løsningen kommer rekende på ei fjæl? Nei, det skjer ikke noe før DU gjør noe. Følg de rådene du har fått, dvs les kontrakten din nøye. Husk hva som er avtalt muntlig. Finn ut hvilke tap saken har gitt deg. Be om et møte og krev din rett. Du skjønner at det er stor forskjell på å ha rett og å få rett.

 

Nå er det opp til deg. Enten gjør du noe eller så gjør du ikke noe. Og du bør være klar over at tiden går og at klokka ikke tikker til fordel for deg. Jo lenger du venter, jo verre blir det. Ubehagelig? Ja bevares, men det blir ikke bedre med tiden.

 

Lotus

 

PS: Hvorfor betalte du inn hele kjøpesummen før du har mottatt varen? Går Lunde Båt konkurs i morgen, kan du se langt etter pengene dine. Nei, båten er ikke din selv om du har betalt den !! Ved konkurs er du bare en av mange kreditorer som skal slåss om smulene etter at staten har tatt sitt. Og hvordan tenker selger? Hmmm, pengene er i boks og kunden er ikke spesielt brysom selv om han ikke har fått noen verdens ting. La meg konsentrere meg om noen som skriker mye høyere.

Link to post
Share on other sites

Hei Joelle.

Noen sier du er veldig tålmodig.  Jeg synes du er tafatt. Slik situasjonen nå fortoner seg: Tror du det blir bedre sånn helt av seg selv? At løsningen kommer rekende på ei fjæl?  Nei, det skjer ikke noe før DU gjør noe. Følg de rådene du har fått, dvs les kontrakten din nøye. Husk hva som er avtalt muntlig. Finn ut hvilke tap saken har gitt deg. Be om et møte og krev din rett. Du skjønner at det er stor forskjell på å ha rett og å få rett.

 

Nå er det opp til deg. Enten gjør du noe eller så gjør du ikke noe.  Og du bør være klar over at tiden går og at klokka ikke tikker til fordel for deg. Jo lenger du venter, jo verre blir det.  Ubehagelig? Ja bevares, men det blir ikke bedre med tiden.

 

Lotus 

 

PS: Hvorfor betalte du inn hele kjøpesummen før du har mottatt varen? Går Lunde Båt konkurs i morgen, kan du se langt etter pengene dine. Nei, båten er ikke din selv om du har betalt den !! Ved konkurs er du bare en av mange kreditorer som skal slåss om smulene etter at staten har tatt sitt.  Og hvordan tenker selger? Hmmm, pengene er i boks og kunden er ikke spesielt brysom selv om han ikke har fått noen verdens ting. La meg konsentrere meg om noen som skriker mye høyere.

<{POST_SNAPBACK}>

:wink: Takker for den Lotus, jeg trur att man kan si mye om meg men tafatt er jeg ikke.

 

Svigerfar som er jurist gikk igjenom kontrakten, og fortalte meg att hvis jeg tok båten ned til Sarpsborg, så rissikerer jeg att eventuellt få ett søksmål mot meg for tapt salgs inntekt.

Har jeg lyst og ta den risikoen? Nei.

 

Hvis du har fått intrykk av att jeg ikke gjør noe som helst med situasjonen så har jeg formulert meg feil, og ikke fått frem min sak på rett måte.

 

Jeg kan ikke fremme ett erstatnings krav førr jeg har tatt over båten, med andre ord kan jeg ikke stille krav på erstattning for att båten ikke er rigget førr etter att jeg har tatt over og den da i følge avtalen skulle vart rigget.

 

Videre har jeg så sent som igår sendt mail til daglig leder der jeg ber om ett oppklarings møte med han, for att igjen gi dem muligheten att rydde opp i dette innen det blir en juridisk konflikt med erstattnings krav osv.

 

Hvis dette er tafatt, så er det helt enkelt sånn att vi er ulike typer av mennesker, og jeg har helt enkelt valgt att så langt jeg kan prøve og finne en løsning, i steden for att gå i krig med en gang.

 

Men hvis di nå ikke håller det som både er skriftlige og muntlige avtaler kan jeg love deg att jeg kommer ta på meg strids dressen og gå til krig.

Link to post
Share on other sites

Synes du tenker fornuftig her joelle, og det virker som om du har du gjort det hele tiden. Jeg tror at din taktikk er det som gjør at du vil komme ut av dette på en god måte. Er rimelig sikker på at du får båten som du vil ha den etter avtalen uten at det har kostet deg en krone. Men det vil koste og har kostet tid, irritasjon, oppgitthet og frustrasjon.

 

Lykke til

tj

Link to post
Share on other sites

Litt sent å komme med dette rådet nå, men jeg lærte et knep i forbindelse med husbygging: Inngåtte muntlige avtaler bekreftet jeg umiddelbart skriftlig, d.v.s. en fax (dengang) til vedkommende med henvisning til samtale med dato og klokkeslett, samt hva som ble avtalt. Dette virket bra på glemsk og stresset byggeleder.

 

Tror din strategi om å ikke "gå til krig" er riktig. Så lenge dere ikke har gått i skyttergravene er forhandlingsmulightene fortsatt til stede. Lykke til!

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Synes du tenker fornuftig her joelle, og det virker som om du har du gjort det hele tiden. Jeg tror at din taktikk er det som gjør at du vil komme ut av dette på en god måte. Er rimelig sikker på at du får båten som du vil ha den etter avtalen uten at det har kostet deg en krone. Men det vil koste og har kostet tid, irritasjon, oppgitthet og frustrasjon.

 

Lykke til

tj

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg håper som sagt att jeg har valgt rett vei her, og det ska bli interesant hvis, daglig leder tar dette møtet jeg har bett om. Og se vad vi kan komme frem til.

 

Denne irritasjonen er fort glømmt, når man kaster loss og seiler ut fra leang bukta. :smiley: i sprellans ny båt

Link to post
Share on other sites

Hei Joelle.

Var ombord i båten din på messa i går, må bare gratulere med fin båt og si jeg håper hele saken løser seg, til din fordel.

 

Og jeg er MEGET imponert over din måte å takle det hele på, dersom du går frem på en rolig og saklig måte, er jeg sikker på at du kommer lengre, enn dersom du hadde erklert krig fra første stund.

Det er lett å la følelsene regjere, men du kommer nok lengre med din fremgangsmåte.

Når det er sagt, mener jeg det får være grenser til hva man skal godta av tull og tøys fra

leverandøren. Det være seg god eller dårlig selger, det er Lunde båt som er ansvarlige for gjennomføringen av handelen, og har de da en selger som ikke gjør jobben sin, må Lunde båt gripe fatt i dette raskt, og løse saken på en så smertefri måte som mulig. (for begge parter)

 

Det sies at en førnøyd kunde forteller om sin erfaring til i gjennomsnitt 1 annen person, mens en missfornøyd kunde forteller om sin erfaring til 11 andre. Og samtidig at det tar år for å opparbeide seg et godt rykte, mens det bare tar 1 minutt å rive det ned igjen.

 

Lunde båt lever for av kunden, ikke for. Men er de klar over det?

 

 

Stå på Joelle! jeg er sikker på at det vil løse seg, men det er kanskje på tide å snart gå i skyttergropen....? Jeg hadde vert der forlengst..........

 

Men en fin båt var det.

 

:flag:

 

 

ps. det er ikke sikkert det er så dumt å informere Lunde båt om dette emnet på baatplassen.no, så kanskje du kunne fått fortgang i behandlingen din og samtidig en forklaring fra lunde her på forumet.

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Joelle, selv om din tålmodighet er beundringsverdig, er det snart på tide å slå i bordet til Lunde Båt. Det er mulig at du ikke ser det selv, forblindet kanskje av forelskelsen i hva som helt sikkert er en super båt, beruset kanskje av forventningen til snart å få den levert, men det er ganske enkelt slik at om du hele tiden «gir deg» og er «forståelsesfull» så blir du behandlet deretter. Dvs. at du kommer sist i prioriteringskøen.

 

Enten du får eller ikke får et møte med daglig leder, er det på tide å smelle i bordet så det høres. Lunde har en kontrakt å oppfylle og med den opptreden de nå har vist er det grunn til å spørre om de allerede ved kontraktsinngåelsen hadde tenkt å gi blanke f... i å oppfylle kontrakten. Det må du konfrontere dem med, i tillegg til det elendige rykte de er i ferd med å opparbeide seg.

 

Og, før jeg glemmer det, det er ganske riktig som Lotus sier ovenfor at om Lunde går på dunken i morgen så kan pengene dine være tapt. Dette kan du godt bruke mot Lunde til ENTEN å få en kompensasjon i kroner og øre (konvensjonalbot) pr. dag frem til levering, ELLER til å skaffe deg ytelser utover det kontrakten bestemmer. ELLER for den del bare til alminnelig syt, med klar angivelse av at dette sytet -- din bekymring for om Lunde går konk -- vil de møte neste gang i Seilas, Båtmagasinet eller Båtliv.

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei Joelle.

Var ombord i båten din på messa i går, må bare gratulere med fin båt og si jeg håper hele saken løser seg, til din fordel.

 

Og jeg er MEGET imponert over din måte å takle det hele på, dersom du går frem på en rolig og saklig måte, er jeg sikker på at du kommer lengre, enn dersom du hadde erklert krig fra første stund. 

Det er lett å la følelsene regjere, men du kommer nok lengre med din fremgangsmåte.

Når det er sagt, mener jeg det får være grenser til hva man skal godta av tull og tøys fra

leverandøren. Det være seg god eller dårlig selger, det er Lunde båt som er ansvarlige for gjennomføringen av handelen, og har de da en selger som ikke gjør jobben sin, må Lunde båt gripe fatt i dette raskt, og løse saken på en så smertefri måte som mulig. (for begge parter)

 

Det sies at en førnøyd kunde forteller om sin erfaring til i gjennomsnitt  1 annen person, mens en missfornøyd kunde forteller om sin erfaring til 11 andre. Og samtidig at det tar år for å opparbeide seg et godt rykte, mens det bare tar 1 minutt å rive det ned igjen.

 

Lunde båt lever for av kunden, ikke for. Men er de klar over det?

Stå på Joelle! jeg er sikker på at det vil løse seg, men det er kanskje på tide å snart gå i skyttergropen....? Jeg hadde vert der forlengst..........

 

Men en fin båt var det.

 

:flag:

ps. det er ikke sikkert det er så dumt å informere Lunde båt om dette emnet på baatplassen.no, så kanskje du kunne fått fortgang i behandlingen din og samtidig en forklaring fra lunde her på forumet.

<{POST_SNAPBACK}>

Takker for det Fernanda. Og jo da det begynner og bli på tide att i varge fall gå over amunisjons lagret :wink:

 

Jeg hadde definitivt ønsket Lunde velkommen til dialog, jeg er ikke sikker på att forumet er den rette plassen for dette, men hvis det er noe di ønsker så er det klart det er ju bare for noen att tipse dem om denne linken.

 

Videre kommer jeg uten tvil hålle denne oppdatert med eventuelle utvikklinger eller løsninger som skjer.

Som er sagt tidligere så, har alle rett til og gjøre misstag, det kan godt va missforstand. Det viktige er att man reder ut dem på beste måte sånn att alle parter blir fornøide, og kan leve med det.

Og jeg har som sagt sendt ett mail til daglig leder der jeg vil att vi to tar oss ett prat om situasjonen. Jeg regner med att jeg har en tilbakemelding fra dem i løpet av en dag eller to hvis di ser det som interesant. (vilket jeg er sikker på att di gjør)

 

Videre så må jeg og si att Lunde ikke har brutt noen deler av kontrakten ennå, det har vart en del irritasjon rundt ren ignorans fra ansvarlig selger.

En del irritasjon rundt dette med brevet jeg sendte til daglig leder som han valgte att sende videre til selgern.

Allt det kan jeg leve med.

Vi har en del potensielle brudd, på muntlige og skriftlige avtaler. Men siden båten ennå ikke er slutt levert så har Lunde helt klart en god mulighet att rydde opp i dette.

 

Jeg er en possitiv person, og jeg har stor tro på att man bør gå frem på en måte som gjør sånn att det ikke kan slå tilbake på en sjøl. Jeg velger og forhålle meg til dette på en saklig måte til tross for att det har satt en gledes demper på følelsen og gleden med att hente en ny båt.

Og utfordringen blir ju helt klart når båten ska overleveres formellt til meg, er det da fortsatt uenigheter, eller er det da løst.

Det som er ekstra hyggeligt, når man er oppe i en situasjon som denne er att se den respons og støtte jeg har fått her. For att ikke snakke om antal hits på emnet. Jeg undre om lunde har like mange hits på samme periode på sin hjemme side :wink:

Redigert av joelle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...