egilostebovik Startet 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2012 Hei kjære medsjørøvere, Jeg gjorde det store for 4 år siden og fant meg kjæreste fra Sørlandet. Siden jeg er fra født og oppvokst i havgapet i Tysvær har aldri båtplass vært en spesiell vanskelig anskaffelse. Da vi nå har bestemt oss for å flytte til Kristiansand ser jeg at dette fort kan bli en litt større utfordring. Noen som har tips til hvor, hva og evt. pris for kjøp / leie av båtplass relativt sentralt i Kristiansand. Vi kikker per tiden på hus i følgende områder: Søm, Andøya, Flekkerøya, fisketangen og Lund. Om det er noen glade sørlendinger her inne? kom gjerne med tips til områder for "bygge og bo". God skolekrets er viktig. I tillegg til sjønære forhold. Mvh Egil Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 En ting dere skal være obs på er at trafikken fra Andøya/Flekkerøya til sentrum er betydelig verre i rushen enn på østsiden. Ang båtplasser så er det etter det jeg vet ventelister, men når sesongen kommer så er det ledige plasser. http://www.kristiansand.kommune.no/no/ressurser/Nyheter/Nyhetsarkiv/Nesten-100-ledige-batplasser-/ Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 (redigert) Jeg bodde der i fjor og farta litt rundt på leting etter havner for å bearbeide abstinensene av at min båt sto i Trondheim. Det ble bygd en stoor ny havn etter sømbroa mot sørlandsparken. Du ser den fra E18 hvis du ser etter den. Var mye ledig der, men vet ikke om plassene er ledig. Var bare lite båter. Søm er også en grei plass å bo. Mye bomringer, men de står overalt der nede.!! Brukte nesten mere penger på bompenger enn bensin da jeg bodde der og studerte et år Redigert 2.Oktober.2012 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
LM 605 Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Små båtplasser (2.50) kan du vel få på dagen uten venteliste gjennom de kommunale båthavnene. Større plasser er der jo ventelister på, men der er jo mange private havner/båtplasser rundt forbi i byen og omegn. Når du nevner boligområder så er jo både Andøya og Flekkerøya attraktive bo-plasser og hvor det i tillegg er store båthavner i nærheten. Så det er bare og bli "Kristiansander", her har du mange muligheter. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Er ikke flekkerøya litt sånn "kristenland"? Hehe. Første du møter der er et stort bedehus.. Men er en perle der ute.. Snakka også med en fra kommunen som mente små plasser var tilgjengelige. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
egilostebovik Svart 2.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Hei og takker for svar. Da ser det jo ut som det kanskje kan ordne seg. Det som er veldig viktig for meg er at huset og båtplassen ligger i grei gåavstand. Ikke mer en 4-5 minutter enkel gange. Blir det lengre blir det et ork med fisk i bil og griseri. Så derfor har Andøya og Flekkerøya utpekt seg med greie forhold. Har også hørt at Flekkerøya er relativt gladkristent, og med tanke på at de har levd lenge uten "den nye" tunnelen har jeg også hørt at det er et relativt lukka miljø og vanskelig å komme inn i for nyinnflyttere. Men det er jo en skikkelig perle. Så vi får se. Men tilbake til båtplassen. Det beste måtte vel være å få kjøpt en plass. Evt. en bruksrett i en gitt litt lengre tidsperiode. Blir det ikke ofte litt styr om du leier båtplass fra år til år ? Om du da ikke skulle få båtplass neste sesong har du jo et problem ;) Mvh Egil Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Vågsbygd har også en stor båthavn med masse plasser. Mange boliger rundt der også tror jeg.. Ikke akkurat så eksklusivt strøk da.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
LM 605 Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Vågsbygd har også en stor båthavn med masse plasser. Mange boliger rundt der også tror jeg.. Ikke akkurat så eksklusivt strøk da.. Eksklusivt og eksklusivt, vel de desidert dyreste boligene i stor- Kristiansan ligger nå i Vågsbyd (Andøya), og ligger jo prismessig på ca. 25 mill.hos megler?, så det virker jo ganske ekslusivt spør du meg? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Joda. Sant det;) men er vel en del billige boliger rundt der. Helt ærlig så vet jeg ikke. Fikk bare et inntrykk.. Bodde der i et år og fikk mange inntrykk. Jeg var borti den eksklusive gaten der en tur og det var fine hus nede ved sjøen;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.