jensemann2 Startet 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2012 Tenkte å bestille QuickSilver olje til Alpha drevet mitt fra USA, og få det sendt med jetcarrier. Er det noen som har erfaring med slike bestillinger? Er det toll på olje, eller kun mva? Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 glem det. frakt dreper deg å drevet tar jo knapt over en liter. da må du kjøpe mange liter for å spare noe Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Blir ikke det svindyrt? Hadde til en hvis grad skjønt det hvis du snakket om 2-taktsolje og du vurderte å ta inn hauger med gallons, men gearolje?? Selv bruker jeg 75W-90 olje fra biltema på mitt Alpha drev. Kan ikke si det har tatt noen skade av det. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Gikk sammen flere på havna her for noen år siden, og kjøpte drevolje, motorolje, anoder og noe annet småtteri. Alt ble sampakket og tatt som båtfrakt hos JetCarrier. Sparte faktisk litt på det, men ikke nok til at det var verdt styret for meg som tok på meg administrasjonsoppgaven... Dårligste timebetalinga jeg har hatt. Om du kjøper en og en flaske, koster den under 200kr inn til postboksen din. Og da slipper du mva. Skriver du derimot 20 flasker i en og samme bestilling, må du betale mva. JetCarrier sambunter de 20 separate flaskene uansett, uten ekstra betaling. Selvsagt bare som et hypotetisk eksempel. Som betinger at du får sove uten dårlig samvittighet... Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
jensemann2 Svart 2.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Ok, da dropper jeg det:) Jeg har hørt rykter om at QuickSilver oljen er det eneste som duger på drevene grunnet høy temperatur. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 bruker kun high performance grunnet emulgerende egenskaper. Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 jeg har handlet alt av gearolje , filter, plugger og zink, for de neste 5 år fra brownpointsmarine via jetcarrier. i tillegg til å spare litt penger har jeg spart en masse tid !!! , tok vel under en time totalt alt i alt med bestilling på pc og henting på posten, og nå har jeg alt klart i skapet i garasjen. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Fabrikantene av drev produserer ikke oljene selv, men regner/tester sg frem til nødvendig spec på oljen. Alle merker olje som tilfredstiller kravene, kan brukes. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 å hvem krav stilles til alpha one? quicksilver high performance om du vil beholde garanti Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Jeg handlet olje til mine Mercruiser drev på akkurat samme måte som trådstarter foreslår, oljen kom på halv pris. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Det er mulig å spare penger på å importere olje inkl. moms og frakt, men om det er verdt bryderiet er en annen sak. Dersom trådstarter kjøper tiliterskanner i Norge er denne oljen tilgjengelig til under 150 kroner literen. Da har man olje for noen år. Sitér dette innlegget Link to post
JensKH Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Jeg kjøpte nettopp Royal Purple oljer til motor og drev fra USA, og fikk det fraktet med JetCarrier. Jeg kom nok totalt sett fra det med under halv pris ift Norge. Hovedgrunnen er imidlertid at Royal Purple har blitt svindyr i Norge det siste året. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Hei JensKH. Hvor kjøpte du Royal Purple? Jeg har brukt den, og kunne gjerne tenke meg å fortsette. Jeg har forøvrig gode erfaringer med JetCarrier. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.