Jump to content

Koksing og ødelagt glødeplugg på mikuni My30 varmer

Sun Flyer

Recommended Posts

Hei,

Har en mikuni My30 varmer i båten. Skiftet glødeplugg i august pga den var ødelagt. Men nå var det samme skjedd igjen..

Tok ut pluggen og den var fullstendig nedsotet/kokset. Når jeg prøver å ta bort koks og sot avdekkes brudd på glødetråden. En slik del skal da vare i noen år, så det må være noe annet galt. Hva kan være galt? Har ikke lyst å svi av 500 kr på ny plugg uten å ha fikset årsaken.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Jeg kjenner ikke til Mikuni-varmere, men det er vel gjengs med de alle at de ikke like å gå på sparebluss.

dvs... det er bedre å kjøre på full guffe og lufte samtidig eller skru den av og på med høy effekt, enn å la den putre å gå for å lage litt lunk.

Som sagt har jeg ingen erfaring med Mikuni, så jeg vet ikke engang om det er mulig å regulere effekten på den. Min Volvo Flymotor (senere Ardic) har kun termostat og det er enten full pupp eller ingenting.

Dårlig forbrenning, kan også gjøre at den kokser. For lite forbrenningsluft (feks ved lav spenning, vil viften kanskje ikke klare å suge inn nok luft til at det brenner rent), mye fuktighet i diesel, trang eksos (bøy på slanger).... Jeg bare tipper, så jeg skal heller overlate dette til noen som kjenner bedre til den varmeren enn jeg. :lipseal:

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...