sveini 95 Startet 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2012 Dekket på min Maxi 77 er slitt og skittent i det sklisikre matrialet. Jeg ønsker da og male det i den blå maxi fargen. Hvilken type maling burde brukes ? Og jeg tenker også på og tilsette noe skli hemmende midell i malingen ( om slik finnes ? ) da tenker jeg på sannkorn osv. Er det noen som har vært borti slike ting og kan gi råd? På forhånd Takk :D Sitér dette innlegget Link to post
Doldis Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 2 komponent epoxy maling er vel det eneste jeg kan tenke meg duger til dette. Og jeg vet hempel leverer mikrokuler til og blande i maling. Men enkleste er vel bare og lime på anti-skli matter. har sett det er mange som har det Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 (redigert) Jeg har selv malt dekke med 2k epoxy m antisklipulver (to strøk) for ca 7 år side. Vi har de siste 6 årene seil under sola i Middelhavet og det har holdt seg godt, men skal få ett nytt strøk når vi kommer hjem til sommeren. Pass på at værforholdene er gode. Kan anbefales. obs: Vask med aceton først. Redigert 3.Oktober.2012 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Hiver meg på med samme utfordring: Hva med matting først? Eller holder grundig runde aceton? Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 3.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Hvor mye maling brukte du totalt ca liter ( hvor stor var båten ) ? Dette sklipulveret du skriver hvor får du kjøpt det ( link?) Du blandet det inn i begge to lagen ? og du hadde bare to lag ? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 (redigert) Husker ikke, men det var ikke all verden, kanskje 2-3 liter. Se på boksen hva den dekker. Jeg bruket et Jotunprodukt, og de har også pulver. Antall strøk vil du se selv, men skulle tro at 2 strøk er rikelig----obs. tenker du bør vente til våren/sommeren derom ikke båten står inndørs. Dersom dekket ikke er blankt på noen måte burde sliping ikke være nødvendig. Bruk riktig type rulle. Redigert 3.Oktober.2012 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.