Jump to content

Maling av dekk på seilbåt ?

sveini 95

Recommended Posts

Dekket på min Maxi 77 er slitt og skittent i det sklisikre matrialet. Jeg ønsker da og male det i den blå maxi fargen. Hvilken type maling burde brukes ? Og jeg tenker også på og tilsette noe skli hemmende midell i malingen ( om slik finnes ? ) da tenker jeg på sannkorn osv. Er det noen som har vært borti slike ting og kan gi råd?

På forhånd Takk :D

Jeg har selv malt dekke med 2k epoxy m antisklipulver (to strøk) for ca 7 år side. Vi har de siste 6 årene seil under sola i Middelhavet og det har holdt seg godt, men skal få ett nytt strøk når vi kommer hjem til sommeren. Pass på at værforholdene er gode. Kan anbefales.

obs: Vask med aceton først.

Redigert av pettersand (see edit history)

Husker ikke, men det var ikke all verden, kanskje 2-3 liter. Se på boksen hva den dekker. Jeg bruket et Jotunprodukt, og de har også pulver. Antall strøk vil du se selv, men skulle tro at 2 strøk er rikelig----obs. tenker du bør vente til våren/sommeren derom ikke båten står inndørs.

Dersom dekket ikke er blankt på noen måte burde sliping ikke være nødvendig. Bruk riktig type rulle.

Redigert av pettersand (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...