Knutzen1 Startet 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2012 Noen som har prøvd å montere Logitech Alert systemet i båt? Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Jeg har akkurat testet Logitech Alert 750e i båten via Ice R90 ruter. 750e (utendørskamera), er operativ ned til -20C. Enkelt å sette opp med soner for trigging av alarm osv (varsling til SMS eller mai)l. App til Android og Apple. I tillegg Kan man bruke Logitech Web and Mobile Commander slik at man kan fjernstyre kameraets funksjoner som om kameraet skulle vært hjemme. En annen bra ting med systemet, er at man ikke trenger å forwarde porter osv da kameraet bruker Logitech's dedikerte server til streaming av video (knyttet til din egen konto). Zoom og panorering er mulig, samt lagring og fjernavspilling av hendelser. Mitt bruk er for overvåkning av snøfall på dekk under vinteren da båten ligger i boblehavn. Har hardtopp på båten så kalesjen bak er liten og tåler mye snø. Bildeutsnitt fra Logitech 750e på Naledi. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Tobby Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 (redigert) Logitech Alert er meget bra, men en billigere løsning vil være china clonen av foscam, rebranded under alle mulige navn til 1/10 av prisen. http://dx.com/p/stan...lt-motors-26358 Kvaliteten er ikke så god, men godt nattsyn og bevegelig kamra fungere bra det, støtter PoE med 2usd ebay adapter:) Kan se live stream og styre kamerat i motoromet med android app:) Men har du ikke skikkelig internett i båten eller ønsker høy kvalitet/enkelt, gå for logitech sin løsning. Bildet tatt i et 100% mørkt motorrom Redigert 4.Oktober.2012 av Tobby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 5.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Hva bruker dere dette til? Er det i bruk kun til å sjekke båten hjemmefra, eller brukes de når båten er i bruk også? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Tobby Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 (redigert) Jeg har et i motorommet/drevet for å sjekket at alt ser bra ut under kjøring og bestilt et ekstra kamera som skal peke bakover som ryggekamera da jeg har ingen sikt bakover på min 39" båt. Har android tableten i styrehuset på høykant med øverste 50% av skjermen til ryggekamera og nederste delen til motorommet som monitor. Da jeg bor i båten så har jeg ikke behov for noe security camera utenom som praktisk hjelpemiddel. Redigert 6.Oktober.2012 av Tobby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.