snurresprett Startet 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2012 Har en explorer i dag, med en mercury 115hk 4-takt! motoren er fin, men synes den mangler litt skyv. Har funnet en 2003modell Yamaha 200HPDI som jeg godt kunne tenkt meg. Men båten er vel kun godkjent for 150HK? vil dette være en god motor for båten? og vil den være noe problem med de 50 ekstra hestene? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Hei jeg har 115 EFI på en Askeladden 585, som er forgjengeren til 605, og det er akkurat vil jeg si med motorkraft. den har masjfart på ca 25 knop og maks på 35, men båten er tung og har dyp V-bunn. Den oppleves ikke sportslig så 150-200 ville nok gitt lit bedre akselrasjon ja. Ellers trodde jeg aldrig jeg skulle bli så fornøyd med en Mercury! Hadde jeg valgt fritt hadde det blitt enten Yamaha eller Honda rundt 150HK Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LM 605 Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Hadde en 605 i tre sesonger med en Mercury 115efi. Syntes dette var en perfekt innstallasjon til mitt bruk. Skal du ha noe mere fres på ,ville jeg gått for en 150hk. 200hk blir for stor til denne båten. Mercurys nye 150efi ville være perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
arnstein156 Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Må si jeg er veldig godt fornøyd med optimax-motoren vår - synes den er en bra kombinasjon av fart og ikke minst spenst. Noe høyere støynivå på lavere turtall, men kompenseres med et behagelig lydnivå i fart, samt ikke mist fun-faktoren med bra skyv! Kunne sånn sett gjerne hatt et par-tre knop mer (135HK), men savner det ikke veldig da forholdene rundt dørene her ikke gir rom for den store farten... Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
glalaks Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Maks motorstørrelse er i mitt hode som regel den beste løsningen på de fleste båter i den størrelsen.. Lettere å ta ut 115 hk av en 150 hester enn motsatt. Er nok en grunn til at mange av båtene til salgs som gjerne er lavt priset med litt knapp motor ikke blir solgt.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
chrisrik Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 200.hpdien.veier ca 220kg om jeg kke husker feil. Blir en sprek båt! Neppe noe stress, trenger ikke kjøre bånn pinne heller. Jeg bruker hvertfall sjelden alle hestene mine hehe. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
-morten- Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 115 efi veier 175kg så det er ikke så stor differanse. Det er en fordel å ha for stor motor slik at man slipper å kjøre på full tyn for å oppnå samme hastighet Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.