Jump to content

Vurderer kjøp av Scan Atlantic 32 86 mod.

Philonica III

Recommended Posts

Hei

Kjenner lite til disse båtene men tiltaler meg mer og mer ettersom jeg ofte har sett en slik båt ligge i havna og synes den blir finere og finere. Skal titte på en slik til uka og hva er det jeg spesielt bør se etter på en slik båt. Sitter to volvoer på den enten 163 eller 168 hk( husker ikke) men det var turbo på dem i alle fall.

Reidar

Såpass! Det var mange mange båtkroner. Men det må jo ha vært orginalt fra scand?

Jeg lurer på importere stoff og få sydd etter de gamle putene.

Hva er alternativer til niroxx? Veit det finnes en mellomløsning som ikke er fullt så dyr, men fortsatt vannavstøtende og slikt, noen erfaringer? Niroxx er jo tåler jo ekstremt mye, men usikker på om det er verdt prisen.

Blir det ikke litt mørkt inne i båten på kveldene? Med mørk kalesje og mørke puter?

Må si du har lagt noen timer i båten din, og ikke minst kr;-)

Okok..

Jeg var også å titta på flere 80 talls Atlanticer en stund, men er litt redd for motorne når dem begynner å dra såpass på åra. Og hvertfall når det er 2. Jeg droppa tanken helt på 2 eldre motorer da jeg ikke orker at det mest sannsynlig skjer noe med dem, dog ikke så alvorlig nødvendigvis. Men om motorne begynner å krangle ødelegger det så veldig.

De med dobbelinnstallasjon har også veldig smale stikkøyer pga av størrelsen på motorrommet.

Om du gjør et raskt søk her på forumet på bruktbåttips scand Atlantic får du opp en tråd jeg startet når eg var i samme tenkeboksen. Les den så får du noen tips der også

Men er en meget flott båt ja! Jeg endte opp på en 1998 mod tilslutt og er meget fornøyd

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...