jensemann2 Startet 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2012 En bekjent av meg har en Mercruiser 1,7 tdi med alpha one gen 2 drev. Motoren er ødelagt (blokken er sprukket og et stempel er skjært) Dette er jo isuzu motorer?? Jeg kan få den motoren av han veldig billig. Kan jeg da stikke og finne en bilmotor og ta blokken fra den? Hvilke biler står denne blokken i? Tenker dette kan være en gyllen mulighet til ny billig dieselmotor, montere den rett i sea ray'en... Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Blokken står bla i Opel Astra 1,7 Td og noen Vectra. Er jo en del av de. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Bearded Beast Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 bortsett fra du da sitter med den skrøpeligste motoren noen gang levert fra merc. Tåler ingenting før det går i dass Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 5.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 ja det er visst elendige motorer har jeg lest. Men bra forbruk! Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 5.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37400289 Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Om man har en moderat tung båt med riktig utveksling i drev og rett propell funker disse bra. Viktig å kunne makse på 4 - 4400 med den last man normalt kjører med. Normalt godt vedlikehold da, så er grunnlaget lagt. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
jensemann2 Svart 5.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 men er det samme motoren i bilene? Eller er lager, kammer, dieselpumpe ++++ forskjellig? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Stemplene i båt-versjon er oppgradert rundt 2006 til en type hvor deler er av kjeramikk. Typisk havari på denne motoren er hull i stempel. Enten p.g.a. fastrustet wastegate-ventil som fører til for høyt turbotrykk eller p.g.a. feil på dyser som gir dårlig forstøvning. Mener bilmodellene har elektronisk styrt innsprøyting, båt er mekanisk. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Bearded Beast Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Nå havarerte desse over en lav sko også i bil kor man tok ut en heil del mindre effekt. Det er bare et sorgens kapittel heile greia Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Hallo. Ta ut 6o hk, og du har "mottor". Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Har bakgrunn med denne maskinen i en Ibiza 21. Har ca 600 timer på ryggen,, og har fungert utmerket! 2006mod Godt vedlikehold, og fin kjøring lønner seg! God maskin ved rett pleie. Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Jori Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Du jensemann2, har ikke du en V8 idag? Du får ditt livs nedtur, setter du inn denne 1,7 l motoren. Hold deg til den du har, fungerer den greit og aksepter at den er litt tørst. Er antakelig en av de mest solide motorene man finner i markedet både for biler og båter. De amerikanske V8 blokkene er gjennomtestet i generasjoner nå. Det som ødelegger de er saltvannstæring over tid, og at folk ikke bytter komponenter tidsnok som risere f.eks, nei da er det bedre å vente til de havarerer slik at man får med seg en skjært motor på kjøpet, skjønn den filosofien den som kan. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 6.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Jo det stemmer, jeg har en 16 år gammel saltvannskjølt v8. Den er forøvrig veldig godt holdt, og ser i mine øyne "ny" ut utenpå. Den har alltid ligget i opplag i ferskvann så den har aldri stått stille med saltvann i. Risere og manifolder samt topper er 3 år gamle. Tanken var å sette i diesel hvis denne motoren skulle ryke, siden jeg kunne få den så billig. Får jo en komplett motor/bil for kanskje 1500-2000 også den havarerte mercruiseren for 4-5000. I tillegg passer den jo rett på alpha one( mulig jeg må endre utvekslingsdrevene?) men ja, jeg elsker V8'ern, for en fantastisk motor! Bortsett fra at den er tørst:) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 (redigert) Dert er ingenting av det du har idag som passer rett på den dieselen om du var i den villfarelsen. Du må ha nytt heile stasen Redigert 6.Oktober.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 6.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 å? Hva er forskjellen da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.