GeirMartin Startet 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2012 Hei. Jeg har en 32 fots seilbåt med rorkult. Jeg ønsker en pilot enten simrad TP32 eller Raymarien SPX 5. Ønsker å høre andre brukeres erfaringer med disse på godt og vondt. Hilsen Geir Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Hei Jag brukt Spx5 i min forrige båt, og har gode erfaringer med den. Men den kunne bruke et til to minutter på å finne en stabil kurs hvis der var mys sjø, spesielt hvis sjøen var med. I forhold til en pilot uten " gyro" er spx5 uovertruffen. NB! Båten var en mini650 Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Min far har Simrad TP30 på sin Omega 30. Jeg har SPX 5 på min 10,5meter seilbåt. Begge pilotene fungerer bra men SPX 5 piloten er mere stabil på kursen og egner seg derfor bedre når man seiler. Spesielt i ltt sjø er tar SPX piloten bedre inn giringen til båten. Jeg har vært veldig fornøyd med min SPX 5 og har seilt kryss med den utaskjærs i liten kuling. Trekkkraften på rorkulten er lik på begge. Jeg tror den største forskjellen kommer hvis man ønsker å seile spinnaker for autopilot. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.