Jump to content

Kabelsko med isolasjon


JohanPaaSnippen

Recommended Posts

Driver og legger opp alt nytt elektrisk i GipsyGirl nå.

En god kompis som jobber med bil/båt elektrisk har gitt mange gode råd, og jeg har derfor ikke valgt slike kabelsko.

 

Jeg har brukt uisolerte kabelsko, og krympestrømpe, og/eller "hetter". Fordelen med disse er at de låser skikkelig, mye pga at det er dobbel klemring, slik at du også klemmer over isolasjon til kabelen for bedre hold.

Bilde

Ulempen er at du trenger en spesiell tang som er dyr å kjøpe hvis du ikke får lånt en.

 

Jeg har kjøpt slike kabelsko hos MEKONOMEN kjeden, og finnes i mange varianter.

 

mvh

GipsyGirl

Link to post
Share on other sites

Ulempen er at du trenger en spesiell tang som er dyr å kjøpe hvis du ikke får lånt en.

<{POST_SNAPBACK}>

En slik tang er da ikke så dyr? Du får den hos Biltema til kr. 198,- delnummer 12-675

 

Bilde

 

(dette er ikke det samme som en til kr.19,99 hos f.eks. Europris

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har ikke sett denne hos Biltema, bare hos El-grossister via jobben, der de ligger på ca kr. 1.000,- Får ta en tur innom biltema i dag og se på denne.

 

Takk for tipset Lars H.

<{POST_SNAPBACK}>

PS! Clas Ohlson har også slik tang, delnr. 30-5145 kr. 259,-

Denne ser faktisk kraftigere ut.

 

Lars H.

 

Bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...