Jump to content

Mest effektive middel mot løvflekker

Cruiseliner

Recommended Posts

Jeg har i høst opplagsplass under en del løvtrær. Nedfallsløvet etterlater seg en type flekker som er svært vanskelig å fjerne. Kan ikke huske jeg har vært borti vanskeligere flekker, bortsett fra rust. (Kan ikke huske jeg har slitt slik med løvflekker tidligere heller, men det kan være noe med løvtypen.) Er det noen som har tips til midler som effektivt fjerner denne type flekker?

Jeg har hittil brukt Jif og testet med Seajet båtrens. Jeg har foreløpig ikke prøvd med midler som Hugos etc. Tenkte jeg skulle prøve å få noen tips før handler inn masse midler jeg ikke trenger for å prøve og feile.

Saltsyre bleker gul vannlinje, gjerne noe å prøve der det er løvflekker (på et lite felt i første omgang)? Syra bleker organiske misfarginger, og er ikke løvflekker organisk vet ikke jeg..

Har med hell brukt saltsyre for å bleke gul og misfarget gelcoat tidligere. Syresikre hansker og vernebriller er selvsagt et must, gjerne klær som dekker litt også. Smørte på et tynt lag med en svamp og lot det tørke inn. La vel 3-4 lag forrige gang jeg gjorde det, dette for å dekke over eventuelle helligdager. Misfarging fra fugledrit og annet forsvant :thumbsup:

Jeg bruker vanligvis Autosol Waterline til vannlinjen, noe som er ekstremt effektivt til dette formålet i tillegg til å være skånsomt mot hud etc.. Det var derfor jeg håpet at dette også fungerte på løvflekkene, som man i utgangspunktet skulle tro hadde noe av samme konsistensen som vannlinjegulning - dvs. organisk som du påpeker. AWL inneholder også syre, men ikke saltsyre. Men når AWL ikke fungerte er jeg ikke sikker på om syre er det som skal til på disse flekkene. Men på den annen side er vel saltsyre såpass ekstremt at det nok tar det meste. Hadde egentlig planer om å forsøke saltsyre hvis intet annet nyttet, men jeg greide det med Hugos og litt slit.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...