fiskebat Startet 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2012 Prøver å skifte o ringene på begge sidene til denne sleiden til regulatoren for dieseltiloførselen til injeksjonspumpa på en gammel 6354Perkins . Tror sleiden må stå i en spessiel stilling når den trekkes eller bankes ut , men prøver å spørre ekspertisen før jeg er uheldig og ødelegger den. Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Dette er en hydraulisk regulator til en CAV DPA pumpe.Det er bare å trekke ut akslingen og skifte o-ringer. Stempelet som står vertikalt på bildet er selve reguleringsstempelet. Dette kan tas ut hvis du også fjerner stoppakselen, men det er ingen smådeler som kan falle ut. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebaat Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Takk , det var til god hjelp , stoppakselen og alt som kan skrues ut er fjernet, men både regulerings stemplet og akslingen (med de slitte o ringene) som driver regulerings stempelet vil ikke ut uten at det må brukes slag eller store krefter, så jeg var redd at regulerings stempelet måtte ut før regulerings akslingen prøves dratt eller slått ut. .Vis jeg har forstått "Baisiken" rett nå så skal jeg klare å dra ut akslingen uten å måtte dra ut stemplet uten at det blir ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 Hei igjen. Du må ta ut speedakslingen først. Den skal være lett å trekke ut, men skruene for å feste regulatoren må være ute. Deretter kan du ta ut reguleringsventilen som går ned i fordelerhodet. Det er ikke o-ringer på regulatorstempelet, men som sagt, alt skal være lett å trekke ut. Ingenting skal slåes ut! Sitér dette innlegget Link to post
fiskebaat Svart 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 Fikk ut regulatorstemplet men ikke speedakslingen, tok med meg delen til Autoex i Trondheim som tok ut speedakslingen og skiftet o ringer på den . God sevice , gjorde det mens jeg ventet på kundemottaket med en kopp kaffe til en hyggelig pris. Han exsperten som tok den ut sa at den må takes ut på en spesiel måte, spurte ikke hvordan men lurer fælt på hva han gjorde. Har akslingen fått en dag til med meg så har jeg nok ødelagt den , Det er rimeligst å best å forstå sine begrensninger i andres fag i tide. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.