Bergen Startet 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2012 Har skrudd av Dynamo og sendt denne til Jorg for klargjøring av ny regulator. Planen var at båten skulle ligge i ro denne perioden,men har muligens et ønske om å benytte båten litt likevel, og lurer på om det er mulig å kjøre motor uten at interne kjølepumpen for ferskvannet (som blir drevet av samme reim som driver dynamo) fungerer uten å risikere å gjøre noen skade? Sjøvannspumpen har egen reim og denne er operativ. Det er snakk om ca 60 min kjøring hver vei om jeg lunker på ca 2000 rpm. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Det vil jo kun være det lille kjøleveskevolumet i varmeveksleren som får kjøling så den vil nok koke ganske raskt. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Det er en sirkulasjonspumpe. og uten sirkulasjon så sier det vel seg sjøl. Du vil få ekstremt varme topper. noot good Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 8.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 OK da lar jeg båten ligge. Tenkte at kanskje forskjellen mellom varmt og kaldt vann i seg selv satte i gang noe sirkulasjon og om jeg gikk pent med motoren kunne dette kanskje være nok , men vil ikke ta noen sjanser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.