Sleipner93 Startet 9.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 9.Oktober.2012 Hei. Har en refleks danskebysse av den høye sylinderiske typen montert ombord. Denne sliter jeg med å få til å brenne bra , får en liten gul flamme med messe sot rundt der dieselen renner inn i potta. Oppfyring så åpner jeg til det ser det kinnet diesel ut av overnevnte hull , stenger av å heller i en god slemt med rødsprit, tenner på å lar det brenne litt før jeg vrir regulatoren på fullt igjenn. Når rødspriten er brent opp sitter jeg igjenn med den lille gule sotende flammen ? Har gjordt ren regulatoren , tenk og sett at ikke hullene i bunn av brenneren ikke er tette av sot. Er det noen som har vært borti lignende ? Blir ikke mye båttur i helgs om denne ikke virker ... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 (redigert) Må nok stikke opp hullene i potta. Har du den spiralen som skal stå mitt i bunn nedi potta? er brennerringene nedi potta der? Dette må være på plass hvis den skal brenne skikkelig En annen ting, sikker på at den er stilt for diesel og ikke parafin? Redigert 9.Oktober.2012 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 9.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 Spiralen og begge ringene er på plass. Har sjekket at hullene i potta ikke er tette , men om disse skulle Bore tette burde den vel brent relativt dårlig med rødspriten også? Aner ikke hva den er innstillt får , men var Ihvertfall diesel på tanken når jeg overtok båten ... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 Da ville jeg prøvd med kanne og slange rett til regulator, for og se om det er dårlig gjennomstrømming fra tank. Jeg hadde dieseldyr som tettet delvis hos meg, fikk gul lav flamme da også Kan forrige eier ha justert noe på regulatoren, det finnes 2 justeringskruer, men disse bør man helst ikke skru på selv hvis man ikke vet hva man gjør Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 9.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 Så ikke ut som det var justert på skruene , og tanken har godt fall og alt dette er jo rengjordt, har også hatt av slangen til regulatoren at det renner jevnt. Men jeg kan jo prøve å stikke opp Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 Da har jeg ikke noen andre forslag, bortsett fra og ta en telefon til shelby teknikk for tips Lykke til med refleksen Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 9.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 Kan ikke hjelpe deg med problemet, men om du ikke har, så er her iallefall >Bruksanvisning< http://www.refleks-o...77FF56451A48412 >Deltegning til regulatoren< http://www.refleks-o...F5C836E9EFA66F7 Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 9.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 Har du sjekket silen i regulatoren? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 10.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 hvis du ser at det renner diesel inn i potta kort tid etter at du har skrudd på, er ikke regulatoren tett. Disse ovnene er utrolig enkle, så hvis du får diesel inn og den fortsatt ikke brenner er det bare en ting det kan være: for lite luft. (tette hull i potta eller for kort eller tett eksosrør) Prøv å la lokket på toppen ligge litt av de første minuttene etter du har fyrt opp. Når ovnen er varm legger du lokket helt på (regner med det er typen med eksosutløp bak)?? Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 10.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 Jeg har samme problem, men når den omsider er tent og brenner skikkelig, nekter den å slukke når jeg stenger regulatoren. Må stenge kranen på tanken. I tillegg slukner ovnen når jeg starter motoren. Dette kommer av at i trebåten er det ikke 100% tett mellom lugaren og motorrommet. Motoren trekker dermed litt forbrenningsluft fra lugaren. I tillegg er all ventilasjon av lugaren gjennom ventiler i døra. Når kalesjen er på plass blir det i praksis til at motoren drar en del av forbrenningslufta inn gjennom skorsteinen. Skal nå sette inn et luftinntak i skottet bak ovnen og også overhale regulatoren. så får en se... Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 Da prøver jeg å stikke hullene idag , skall man se væske i bunnen når den brenner eller vil det være helt tett pga . Fordampingen ? Er nemlig helt tørt i bunn av potta når den brenner . Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 Forøvrig igår når jeg fyrte opp med rødsprit igår måtte jeg lukke lokket på toppen med en gang ellers slukket det ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.