chrisrik Startet 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2012 Sikkert et dumt spørsmål, men jeg er så ærlig og må bare innrømme at dette skjønner jeg ikke. Jeg sliter med en 200 yamaha hpdi fra 2003 (har en tråd her inne under topic "suger falskluft"). Denne går ikke skikkelig, og er ganske sikker på at det skyldes bensintilførselen. Har bestilt nye filtre og litt slanger for å være sikker, satser på at dette løser problemet... Men, jeg greier å holde motoren i liv på tomgang dersom jeg pumper rolig og behersket på blæra, hvorfor funker dette? Det er jo en haug med bensinpumper i motoren og i plastbeholderen som huser filter og lavtrykkspumpe er det nesten fullt med bensin. Pumper jeg ikke, går motor i 2 sekunder før han dauder. Klemmer jeg en gang i sekundet, eller hvert andre - så overlever den. Noen som kan forklare meg dette? :blink: Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
BorisEikenes Svart 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 Suger den opp vakuum, slik at den ikke får gjennomstrømming kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 Hadde tilsvarende problem med en 25 hk Tohatsu engang. Her var det stigrøret fra tanken opp til tankgjennomføringen (tankmålerhuset) som sugde luft! Enkelt å sjekke :) lykke til Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 Min første tanke er lekkasje mellom blæra og lavtrykkpumpe. Altså falsk luft inn i systemet der, men ikke nok lekkasje til at det kommer bensin ut når du pumper med blæra. Har du forsøkt å pumpe hardt på blæra med motoren stoppet? Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 (redigert) Min første tanke er lekkasje mellom blæra og lavtrykkpumpe. Når du pumper med blære skaper du et lite overtrykk i slangen slik a luft ikke kommer inn gjennom denne lekkasjen. Dersom du ikke pumper, vil lavtrykkspumpa sørge for et lite undertrykk i slangen, og har du en lekkasje suges luft inn gjennom denne. Redigert 9.Oktober.2012 av Vestkystseiler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Har mest tro på at membranen i lavtrykkspumpen er defekt eller at en av enveisventilene (en på hver ende av pumpa) lekker. Sitér dette innlegget Mons Link to post
chrisrik Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Da skjønner jeg! Tusen takk! Venter på delene i posten, sjekker sporingen hver andre time hehe, håper jeg har dem på lørdag. Er alt for lenge siden man har vært på sjøen nå... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
chrisrik Svart 14.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Da har jeg byttet blære, bensinfilter og pugger samt drenert VST. Byttet ikke filteret i vst, det var så voldsomt mange skruer og bolter så må mote meg litt opp til det. Problemet er ikke borte, men er nå sikker på at det er luft. Planen var å bytte grovfilteret, men har fått feil filter. Så må bestille nytt. Dette er et filter med tappebunn for vann. Må jeg bytte hele sullamitten? Ser sånn ut. Skal laste opp bildet. Når jeg pumper på blæra til den blir hard og starter så går motoren på lavt turtall og jager litt, betydelig bedre enn sist riktignok men ikke perfekt og den stopper etter endel minutter. Når jeg da forsøker å tappe ut av grovfilteret så kommer det surklelyd og ikke noe drivstoff før jeg har pumpet på blæra en gang. Noen tips til hvor problemet da ligger? Er det filteret? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
chrisrik Svart 14.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.