Jump to content

yamaha 200hdpi, går kun ved å pumpe på blæra.Hvorfor funker dette?

chrisrik

Recommended Posts

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg er så ærlig og må bare innrømme at dette skjønner jeg ikke.

Jeg sliter med en 200 yamaha hpdi fra 2003 (har en tråd her inne under topic "suger falskluft"). Denne går ikke skikkelig, og er ganske sikker på at det skyldes bensintilførselen. Har bestilt nye filtre og litt slanger for å være sikker, satser på at dette løser problemet...

Men, jeg greier å holde motoren i liv på tomgang dersom jeg pumper rolig og behersket på blæra, hvorfor funker dette? Det er jo en haug med bensinpumper i motoren og i plastbeholderen som huser filter og lavtrykkspumpe er det nesten fullt med bensin. Pumper jeg ikke, går motor i 2 sekunder før han dauder. Klemmer jeg en gang i sekundet, eller hvert andre - så overlever den.

Noen som kan forklare meg dette? :blink:

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Min første tanke er lekkasje mellom blæra og lavtrykkpumpe.

Når du pumper med blære skaper du et lite overtrykk i slangen slik a luft ikke kommer inn gjennom denne lekkasjen. Dersom du ikke pumper, vil lavtrykkspumpa sørge for et lite undertrykk i slangen, og har du en lekkasje suges luft inn gjennom denne.

Redigert av Vestkystseiler (see edit history)

Da har jeg byttet blære, bensinfilter og pugger samt drenert VST. Byttet ikke filteret i vst, det var så voldsomt mange skruer og bolter så må mote meg litt opp til det.

Problemet er ikke borte, men er nå sikker på at det er luft. Planen var å bytte grovfilteret, men har fått feil filter. Så må bestille nytt. Dette er et filter med tappebunn for vann. Må jeg bytte hele sullamitten? Ser sånn ut. Skal laste opp bildet.

Når jeg pumper på blæra til den blir hard og starter så går motoren på lavt turtall og jager litt, betydelig bedre enn sist riktignok men ikke perfekt og den stopper etter endel minutter. Når jeg da forsøker å tappe ut av grovfilteret så kommer det surklelyd og ikke noe drivstoff før jeg har pumpet på blæra en gang. Noen tips til hvor problemet da ligger? Er det filteret?

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...