Jump to content

Det var hummer'n sin det.....

tuffff

Recommended Posts

Hummeren har vært overfisket i mange år her hos oss, så derfor er slike eksemplarer nokså sjeldne dessverre. De siste årenes grep med forbud mot fiske av rognhummer og fluktåpninger i teinene osv, ser imidlertid ut til å hjelpe på bestanden. Den omtalte krabaten er nok imidlertid en overlevende fra tidligere tider - før de siste restriksjonene trådte i kraft.

mvh tuffff

Kjempehummer på 3.2 kg, ehh hehehe :lol: hvor stor er hummern normalt der nede egentlig?

Også reagerte jeg litt på "Dessverre for grov i kjøttet til at den er noe å spise" En hummer på knappe 3 kg for grov i kjøtte til og spises? Da koker de alt for brutalt!

Redigert av ags88 (see edit history)

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Hummeren her på Syd-ostkysten er sånn rundt halvkiloen til halvannen kilo normalt. Som sagt så har den dessverre vært overfisket i mange år - særlig i sommersesongen med hundre tusen badegjester med nyinnkjøpte garn. Og dette er slett ikke noe å le av, men det er desto gledeligere å observere at bestanden ser ut til å ta seg opp.

Jeg også stusset på at den skulle være for grov til å spises. Jeg skal ta en prat med den bolde fiskermann for å høre mer om akkurat den saken.

mvh tuffff

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...