tuffff Startet 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2012 En passe pen hummer landet i båthavna forrige dagen: http://www.op.no/nyheter/article6276206.ece mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
hjg Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Haha, Joda, stor var den, men kommer man i avisa for og få en hummer på over 3 kg der nede? fikk en på 3.35 ifjor.. (bare for og skyte litt mer : http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/298776_1536554111482_1141371325_n.jpg , den lille var over 25 cm ) hjg Sitér dette innlegget bruk vest! Link to post
tuffff Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Hummeren har vært overfisket i mange år her hos oss, så derfor er slike eksemplarer nokså sjeldne dessverre. De siste årenes grep med forbud mot fiske av rognhummer og fluktåpninger i teinene osv, ser imidlertid ut til å hjelpe på bestanden. Den omtalte krabaten er nok imidlertid en overlevende fra tidligere tider - før de siste restriksjonene trådte i kraft. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Langs land Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Kunne ikke stakkaren ha fått leve. "Stoppe ut og sette på peishylla", herre min hatt.. Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 (redigert) Kjempehummer på 3.2 kg, ehh hehehe hvor stor er hummern normalt der nede egentlig? Også reagerte jeg litt på "Dessverre for grov i kjøttet til at den er noe å spise" En hummer på knappe 3 kg for grov i kjøtte til og spises? Da koker de alt for brutalt! Redigert 10.Oktober.2012 av ags88 (see edit history) Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
tuffff Svart 11.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Hummeren her på Syd-ostkysten er sånn rundt halvkiloen til halvannen kilo normalt. Som sagt så har den dessverre vært overfisket i mange år - særlig i sommersesongen med hundre tusen badegjester med nyinnkjøpte garn. Og dette er slett ikke noe å le av, men det er desto gledeligere å observere at bestanden ser ut til å ta seg opp. Jeg også stusset på at den skulle være for grov til å spises. Jeg skal ta en prat med den bolde fiskermann for å høre mer om akkurat den saken. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Bircwood Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Og her sitter jeg med 6 teiner,men hummer,det har det ikke blit.Bare masse krabber og sjøstjerner,krabbene er bare skall og sørpe,de store klørne er nesten fraværende.At jeg gidder dette.! Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Hummer på over 3kg er relativt stor og ikke hverdagskost i sør. De er gode og spise selv om de blir litt grovere i kjøttet enn eksemplarer på under kiloen. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Ligger i Leangbukta i natt. Ser Kystvakten er svært ivrig ute i Holmenfjorden. Regner med de sjekker mengder av teiner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.