Jump to content

Tetningpakning til roret på en Comfortina 32

SuperGnisten

Recommended Posts

Er det noen som vet hvem som kan ha tetningspakninger til rorakslingen på Comfortina 32?

eventuelt om verftet fremdeles er opp å går med slike deler? Har sendt flere e-poster til dem uten å få noe respons.

Jeg hadde roret nede for fiks av sprekk i vår, men fikk ikke fatt i pakningen da. Skal nå opp igjen for å fikse skader etter en litt tett passering av en stake.. (les grunnstøting igjen gitt)

Prøver derfor å få tak i en slik pakning igjen, siden det kommer inn endel vann langs rorakslingen i dag.. Tviler på at dette er veldig bra når det blir vinter og frost!!

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Du kan fortsette å mase på Comfortina Yachts (http://www.comfortina.se) i Sverige, de har kanskje deler på lager. De hadde f.eks. original, komplett fotlist til vår Comfortina 32 for ca. 4-5 år siden, og det var noe jeg aldri hadde ventet meg.

Alternativt er det jo bare å måle dimensjonene og høre rundt hos potensielle leverandører om de har noe som passer. Det må jo ikke være originalt så lenge spesifikasjonene er like eller bedre.

Lykke til med jakten!

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Det er en standard Zimmering som sitter der. Fåes i enhver maskinforretning. De to nederste monteres med den tette enden ned, og den øverste med den tette enden opp. Det skal være rustfri fjær.

Når det gjelder fotlist, så er det et standardprodukt fra Plastimo. Fåes i Watski forretninger.

Verftet i Arvika supporter fremdeles båten. Jeg kjøpte nytt ror til min over disk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...