niasjan Startet 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2012 Har en Dikinson Newport som jeg kjører på parafin. Den er fryktelig kilen på regulatoren og den soter spesielt nå jeg skrur den opp. Den fungerer best rundt 2. Skrur jeg den opp til 3 blir det store gule flammer og den soter. Har ingen erfaringer med denne, men fyrer opp i henhold til manual. takknemlig for gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Er regulatoren din kalibrert for parafin da? Min går på diesel og fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
niasjan Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Vet ikke om den er justert for parafin. Det kan jo være det som er problemet. Flammen er litt blågul rundt stilling 2 ( meget fintfølende ) og blir gul od stor om jeg skruer opp litt. Soter det ikke noe av din ? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Nei, det er fint lite. Fin gulhvit flamme over ringen hele tiden. Hvorfor bruker du parafin ? Sitér dette innlegget Link to post
niasjan Svart 11.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Det var parafin på tanken da jeg kjøpte båten. Skal prøve med diesel i helgen for det er tydelig noe som er feil. Kan du justere tempraturen med regulatoren hele veien. Regner med at det er det som er meningen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Hvilket tall regulatoren står på, bryr jeg meg ikke så mye om, da det kan variere etter forhold og temperatur på olje. Står noe om det på side 28 i manualen, som ligger her: http://www.dickinsonmarine.com/Manuals/Diesel-Heater-Manual-2011-2.pdf Står også endel og justering av regulator. Jeg bruker 3-4 korker rødsprit til å fyre opp, og åpner for olja på regulatoren mens spriten brenner. OBS! Ikke stikk fingrene nedi for å fyre på spriten. Jeg bruker en dott tørkepapir jeg tenner på og hiver nedi.Bruker vifta under oppfyring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.